Senatul a adoptat tacit, luni, o propunere legislativă de modificare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice prin care amplasarea radarelor pentru măsurarea vitezei participanţilor la trafic va trebui semnalată din timp conducătorilor auto fie prin panouri, fie prin mass-media.
Nota de adoptare tacită a propunerii legislative, pentru care termenul de dezbatere şi vot s-a împlinit pe 1 martie, a fost citită de vicepreşedintele Senatului Sorin Cîmpeanu, care a condus şedinţa de luni a plenului.
"Autovehiculele poliţiei, staţionate sau în deplasare, cu care poliţiştii rutieri se află în misiune de supraveghere şi control, utilizează semnale de avertizare luminoase şi sau sonore. Folosirea dispozitivelor de măsurare a vitezei se face doar de către poliţiştii rutieri din autovehiculele poliţiei inscripţionate sau din afara acestora, la loc vizibil pentru participanţii la trafic. (...) Poliţia rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei", se arată în propunerea legislativă iniţiată de un grup de parlamentari UDMR.
Propunerea legislativă mai prevede instalarea obligatorie de semafoare pe drumurile/străzile cu minimum două benzi de circulaţie pe sens.
"În apropierea unităţilor de învăţământ, unităţilor sanitare sau de asistenţă socio-medicală, a pieţelor, târgurilor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente, prin grija autorităţilor locale sau administratorului drumului, după caz, se vor monta parapete de protecţie şi se vor realiza amenajări rutiere pentru reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor", stipulează proiectul UDMR.
Proiectul de act normativ propune creşterea numărului de ore de instruire practică de la minimum 30 la cel puţin 45 de ore, iar examenul pentru obţinerea permisului se poate realiza "şi de către examinatori persoane fizice atestate de către autoritatea competentă".
"Conducătorii cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi cei care au experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B, le este interzis să conducă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 kW în cazul vehiculelor rutiere", se mai arată în proiectul UDMR adoptat tacit de Senat.
Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.
Senat: Amplasarea radarelor, semnalată conducătorilor auto
Articole Similare

13
Diana Buzoianu taie de la rădăcină: Bonusurile de pensionare de la Romsilva se reduc de la zece salarii la unul singur
13

8
Gheorghe Piperea (AUR) cere demisia lui Bolojan dacă proiectele de la CCR nu sunt constituționale
8

867
VIDEO Nicușor Dan dezvăluie când va merge în SUA, pentru întâlnirea cu Donald Trump: Cum evoluează discuțiile pentru Visa Waiver
867

815
VIDEO De ce durează numirea noilor șefi la SRI și SIE. Nicușor Dan: 'E o chestiune politică, na'
815

901
VIDEO 'Statul nu știe să facă spitale': Nicușor Dan propune o soluție radicală pentru sănătate
901

1.005
VIDEO Nicușor Dan, reacție la sondajul CURS: Eu cred aceste date!/ Strategia pentru bătălia împotriva taberei suveraniste
1.005

19
Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, despre epuizarea rapidă a tichetelor Rabla
19

5.584
VIDEO Nicușor Dan detonează o adevărată 'bombă' în dosarul Călin Georgescu: BogPr ar fi dat 20 de milioane de euro
5.584

14
România, la coada Europei la reciclare: Buzoianu vorbește despre soluții
14

1.849
VIDEO 'Să fie mai în surdină': Nicușor Dan dă semnalul de la Cotroceni
1.849

620
VIDEO Plafonarea alimentelor, doar un gest politic? Nicușor Dan dezvăluie cum s-a luat decizia în coaliție: 'Economic n-ar fi avut mare efect'
620

925
VIDEO Reformă la Apele Române. Ministrul Mediului anunță contracte renegociate, radare pe balastiere și bodycam-uri pentru inspectori
925

2.137
VIDEO Nicușor Dan, prima reacție în scandalul 'durerea în zona genitală': Explică planul României pe termen mediu
2.137
Comentează