Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Senatorul Titus Corlăţean, interpelare la ministrul Educaţiei: Întrebări de ultim moment pentru Valentin Popa, după o dezbatere controversată

corlatean

Senatorul Titus Corlăţean a transmis ministrului Educaţiei, Valentin Popa, o interpelare, prin care atrage atenţia asupra unei dezbateri controversate, care ar fi avut loc la Focşani. Corlăţean susţine că evenimentul organizat în baza unui protocol între Ambasada SUA şi Inspectoratul Şcolar din Vrancea, a fost prezentat drept o conferinţă privind discriminarea femeilor şi violenţa la care sunt supuse de către parteneri. Senatorul atrage atenţia însă asupra unui obiectiv "ascuns" al evenimentului: "promovarea ideologiei Transgender/LGBT". Fostul ministru Corlăţean îi solicită, în acest sens, explicaţii ministrului Educaţiei.

Citeşte şi: DOCUMENT - Sindicatele din sănătate încep MOBILIZAREA pentru proteste de amploare! Ordinul liderului Sanitas: 'Guvernul va oferi soluţii pentru a ne DEZBINA...'

"Am luat la cunoștință cu profundă preocupare din mass-media românească de faptul că, în baza unui protocol încheiat de Ambasada SUA și Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, în data de 24 februarie 2018, la Focșani, a avut loc o conferință „Women Talk”.

Anunțat inițial ca o dezbatere privind discriminarea femeilor și violența la care acestea sunt supuse de către parteneri, acest eveniment a fost, de fapt, destinat promovării ideologiei „Transgender/LGBT”.

Grupul-țintă al acestui eveniment a fost constituit din elevi de liceu din municipiul Focșani aduși de cadre didactice, iar promotorii acestuia, reprezentanți ai unor organizații neguvernamentale de promovare „transgender”.

Temele abordate au fost identitatea de gen, egalitatea de gen, rolurile de gen și combaterea discriminării împotriva stereotipurilor de gen și persoanelor aflate în curs de tranziție de la un sex la altul.

În cadrul discuțiilor purtate, persoana transgender care le-a vorbit elevilor a afirmat, potrivit unor surse deschise:

„Identitatea de gen și orientarea sexuală sunt două lucruri diferite, care se pot combina ȋn orice fel posibil. Eu acum mă identific ca un bărbat trans. Hetero, sacro, romantic și pan-sexual, nu mă ȋntreba ce ȋnseamnă, vreau să vă faceți voi exercițiile!”

De asemenea, aceasta a mai precizat:

„Cred că este extraordinar de recompensator să facem exercițiul să gȃndim dincolo de binaritatea masculin-feminin, pentru că fiecare avem ȋn noi, fie că e 0,1%, fie că e 70-80%, din genul pe care ȋl/se consideră celălalt; și la fel de bine, și la fel de valabil, sunt acele identități care se numesc non-binare, care nu aparțin nici genului masculin, nici genului feminin, s-ar putea să aparțină amȃndurora ȋn proporții diferite și variabile sau niciunele.”

Ca o primă reacție, Asociația de Părinți pentru Ora de Religie din Vrancea, compusă din 26 000 de părinți a luat atitudine și a cerut ca elevii să fie respectați prin informarea corectă asupra naturii și obiectelor evenimentului și prin asigurarea existenței acordului explicit din partea părinților/tutorilor elevilor care au participat la acțiune.

În considerarea celor de mai sus, apreciez că ne confruntăm cu o situație gravă de influențare a poziționării față de propria identitate, în plin proces de formare a concepției despre viață, la o vârstă vulnerabilă la acest tip de mesaje, cu alte cuvinte, asistăm la o încercare de ștergere a unor diferențe naturale de gen, mai ales că adresabilitatea a vizat elevii de liceu. Toate acestea, fără informarea corectă prealabilă și fără acordul părinților.", susţine senatorul.

În continuarea interpelării, senatorul i-a transmis ministrului Educaţiei şi o listă cu mai multe întrebări la care, spune el, aşteaptă un răspuns scris.

"1. Ce măsuri aveți în vedere pentru clarificarea împrejurărilor evenimentului și a respectării cadrului legal, având în vedere prevederile articolului 29 din Constituția României:”Părinții au dreptul constituțional să își educe copiii potrivit propriilor convingeri”, și ale articolului 487 Cod civil: ”Părinții au îndatorirea de a se îngriji de dezvoltarea psihică a copiilor potrivit propriilor lor convingeri”?

2. Ce măsuri considerați că trebuie luate pentru a ne asigura că documente de înțelegere cu parteneri externi, inclusiv în domeniul educației, sunt elaborate, aplicate și promovate cu respectarea cadrului juridic (în primul rând constituțional) și instituțional românesc, precum și cu programa școlară în vigoare?

3. În ce măsură considerați că acțiunea menționată respectă cadrul constituțional și juridic din România și se încadrează în curricula școlară actuală?

4. Cum a fost asigurat controlul agendei evenimentului și în baza căror criterii se promovează modelul de conduită al organizațiilor de acest gen?

5. Care sunt măsurile pe care intenționați să le luați pentru evitarea repetării unor situații similare pe viitor?", conchide Titus Corlăţean.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.