Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

'Shrinkflația' cucerește Ungaria: Budapesta a lansat contraofensiva / Cum se manifestă fenomenul?

iStock
ungaria steag

„Shrinkflația” cucerește Ungaria: Budapesta a lansat contraofensiva / Cum se manifestă fenomenul?

Începând cu luna martie, marii retaileri din Ungaria vor fi obligați să plaseze atenţionări pe ambalajele produselor a căror cantitate a scăzut, în timp ce prețul a rămas același, informează Rador Radio România.

În acest fel, țara va combate fenomenul numit "shrinkflation". Acesta se referă, de exemplu, la ambalarea laptelui în cantitate de 900 ml față de litrul tradițional. În conformitate cu noile norme, marii comercianți cu amănuntul vor fi obligați să pună atenţionări pe produsele care au scăzut în cantitate în perioada 1 ianuarie 2020 - 1 iulie 2023. De asemenea, producătorii, importatorii și furnizorii de produse alimentare vor fi obligați să notifice comercianții cu amănuntul cu privire la orice reducere a cantităţii produselor.

Context

Fenomenul prin care cantităţile unor produse au scăzut în timp ce prețurile au rămas aceleași sau chiar au crescut a atras o atenție sporită în mai multe țări. De exemplu, "ambalajele înșelătoare" sunt deja combătute în Franța și Germania. La începutul acestui an, Parisul a cerut, de asemenea, Comisiei Europene să ia în considerare adoptarea unei legislații paneuropene, care să oblige comercianții cu amănuntul să informeze clienții cu privire la produsele care au fost "micșorate".

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.