Producătorul auto ceh Skoda, parte a grupului Volkswagen AG, îşi va extinde prezenţa pe unele pieţe emergente, unde până acum a fost în urma rivalilor din Asia, transmite Bloomberg potrivit Agerpres.
Skoda majorează fondurile pentru investiţii în India sau în sud-estul Asiei, precum şi sumele alocate extinderii gamei de vehicule electrice, a afirmat directorul general Thomas Schaefer. Compania şi-a revizuit operaţiunile din India, după ce a renunţat la planurile de colaborare cu Tata Motors, şi este aproape de luarea unei decizii privind construirea unei fabrici în sud-estul Asiei.
"Vedem un potenţial imens de creştere pe pieţele emergente. Suntem în negocieri promiţătoare cu ţări ca Vietnamul", a declarat Schaefer, care a preluat funcţia de director general în august.
De mult timp VW încearcă să se extindă pe pe pieţele emergente, dincolo de China şi Brazilia. Precedentele proiecte pentru maşini cu buget redus sau societăţi mixte cu firme locale au eşuat.
Un succes în sud-estul Asiei, Rusia sau Africa de Nord ar putea ajuta Skoda să-şi finanţeze trecerea la vehicule electrice în Europa, principala sa piaţă.
O decizie privind construirea unei fabrici în vehicule electrice ar putea fi luată anul acesta, după ce discuţiile au fost întârziate de restricţiile de călătorie impuse pentru stoparea pandemiei. Regiunea este dominată de producătorii auto din Japonia şi Coreea de Sud.
Skoda şi-a reorganizat gama de produse pentru piaţa din India, lansând noi sedanuri şi SUV-ul Kushaq, după ce anul trecut a vândut puţin peste 10.000 de maşini, pe o piaţă dominată de Maruti Suzuki şi Hyundai.
Săptămâna trecută, Skoda a anunţat că va investi aproximativ 2,5 miliarde de euro în următorii cinci ani cu noile tehnologii, mai mult de jumătate din sumă fiind alocată investiţiilor în vehicule electrice.
De asemenea, vor fi modernizate fabricile şi se va investi în digitalizare.
Piaţa de bază a Skoda în Europa va fi electrică în viitor, a apreciat directorul general Thomas Shaefer, care a dat ca exemplu începerea producţiei la modelul complet electric Enyaq iV.
Cel mai mare exportator ceh a raportat un declin de 54,5% a profitului operaţional anul trecut, la 756 milioane de euro, în timp ce vânzările au scăzut cu 13,8%, la 17,10 miliarde de euro, pe fondul efectelor pandemiei de coronavirus (COVID-19) şi a închiderii fabricilor.
Pentru al şaptelea an consecutiv, Skoda a livrat pe plan global peste un milion de vehicule în 2020, deşi livrările au scăzut cu 19% faţă de 2019.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Skoda intenționează să deschidă o fabrică în sud-estul Asiei
Articole Similare

1.687
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
1.687

965
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
965

31
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
31

79
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
79

29
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
29

33
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
33

58
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
58

2.176
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
2.176

18
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
18

27
Serbia primește o amânare de trei luni pentru compania petrolieră NIS, controlată majoritar de Rusia
27

1.882
Lukoil, salvată în ultimul moment? SUA prelungesc termenul limită pentru vânzarea activelor internaționale - și au deja un favorit
1.882

19
Producătorul Biofarm crește cu 14% în primele nouă luni și anunță planuri de extindere peste granițe
19

198
VIDEO Cristi Șelaru, consilier INS, despre dezastrul tăcut din economia României: Pe ce am dat peste un miliard de euro, deși putem să producem și noi
198


















Comentează