Pentru a reface drumurile naţionale, CNADNR are nevoie de 4 miliarde de euro - cel puţin asta spunea ministrul anul trecut.
Metoda presupune folosirea unui utilaj care decopertează straturile distruse. Acestea, în amestec cu alte materiale, se refolosesc pentru acoperirea găurilor din şosele. Procedura este mult mai ieftină decât cea clasică, de plombare, costând aproximativ 250.000 euro pe kilometru.
Un alt avantaj este rapiditatea în execuţie: Ministerul Transporturilor vrea să reabiliteze1,5 kilometri de drum judeţean pe zi. Până în 2016, ar urma ca 75% din reţeaua de drumuri naţionale şi 55% din reţeaua de drumuri judetene să fie reabilitate prin lucrări de reciclare in situ.
Unele consilii judeţene nu agreează însă metoda, întrucât drumurile au stratul de asfalt vechi şi foarte subţire, deci nu ar mai rămâne nimic de reciclat, argumentează oficialii.
Metoda de reciclare in situ rămâne însă o soluţie provizorie, susţine ministrul Dan Şova.