DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Soluții creative și inovatoare pentru scrumiere stradale și individuale, în cadrul concursului de design #AlegeAsumat. Cine sunt câștigătorii

igloo anunță cele trei proiecte câștigătoare ale competiției de design urban și de obiect #AlegeAsumat. Concursul susținut de BAT România și-a propus să încurajeze comportamentul responsabil față de mediu, să susțină comunitatea creativă locală și să ofere soluții sustenabile pentru un oraș curat. Competiția de design este parte a inițiativei BAT România „Alege Asumat un Oraș Curat”, campanie dezvoltată în București, Iași și Constanța începând cu anul 2019 și prin care s-au colectat peste 1,7 tone de mucuri de țigări valorificate apoi energetic, cu zero impact asupra mediului.

Într-un gest de implicare socială și ecologică, apelul către arhitecți, designeri, artiști și studenți a avut ca temă conceperea de scrumiere stradale și scrumiere individuale/portabile (pocket ashtrays). Din cele peste 70 de echipe participante, membrii juriului au ales trei proiecte câștigătoare, dar și trei mențiuni speciale.

Suntem bucuroși că au răspuns apelului nostru atâția tineri – arhitecții și designerii de mâine –, cu propuneri de proiecte atât de interesante și de creative. Fiecare proiect înscris a avut cel puțin un element, o idee, o poveste care ne-a atras atenția, ceea ce confirmă încă o dată importanța unor astfel de competiții, în care designul capătă și implicații sociale, etice, ecologice”, a declarat Adrian Ciocăzanu, co-fondator igloo media și membru în juriu.

„Ne-am asumat reducerea impactului industriei noastre asupra mediului și acest lucru este evident în inițiativele din cadrul programului Alege Asumat un Oraș Curat. Prin intermediul campaniei noastre subliniem atât importanța alegerilor informate și asumate, cât și impactul pe care acestea îl au asupra mediului și a comunității și credem că numărul mare de arhitecți, designeri și artiști care au răspuns într-un mod creativ inițiativei noastre demonstrează că facem pași importanți în direcția construirii unui viitor mai bun”, a declarat Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice, Aria Europa Centrală și de Sud din cadrul BAT.

Locul I a fost câștigat de Timotei Hotea cu proiectul „Living Box”, în care scrumiera stradală a fost gândită asemenea unei sculpturi urbane. Locul al II-lea a fost câștigat de Florin Costin Dogaru din Râmnicu Vâlcea cu o scrumieră urbană modulară inspirată din dinamismul orașului, iar locul al III-lea de Radu Prusan din București cu proiectul „Matca”, care a pornit de la imaginea stupului și a albinelor care lucrează pentru binele comun, iar noi, similar lor, putem acționa individual pentru binele comunității.

Locul I

content-image

Locul II

content-image

Locul III

content-image

„Mă bucur nespus de mult pentru vestea primită! A fost o reală surpriză aflarea rezultatelor și una dintre cele mai mari emoții trăite, din punct de vedere profesional. Am creat cu multă pasiune întreaga poveste ce s-a conturat ulterior în soluția câștigătoare și mă face extrem de fericit să văd că a fost înțeleasă și apreciată pe deplin. Mulțumesc din suflet!”, a spus câștigătorul locului I, Timotei Hotea.

În evaluarea proiectelor, membrii juriului (prof. univ. dr. Petru Lucaci, arh. Claudius Pop, arh. Adrian Ciocăzanu) au luat în considerare următoarele criterii: expresia estetică și creativă/inovatoare a designului propus; gradul de funcționalitate; adecvarea la temă și la cerințele specifice ale competiției; posibilitatea de implementare a proiectelor. Competiția igloo a însumat premii în valoare de 6000 Euro (3000 Euro premiul I; 2000 Euro premiul II; 1000 Euro premiul III) și s-a adresat exclusiv persoanelor cu vârsta peste 18 ani. Lista proiectelor câștigătoare este disponibilă pe site-ul concursului.

Campania „Alege Asumat un Oraș Curat” reflectă misiunea asumată de BAT de a construi un viitor mai bun pentru consumatori, angajați și societate, precum și angajamentul de a utiliza mai puțin plastic, de a genera mai puține deșeuri și de a recicla mai mult. În acest sens, BAT își propune să dezvolte parteneriate solide pentru viitor și să colaboreze în mod susținut cu consumatorii pentru creșterea nivelului de responsabilitate față de mediu și de comunitate.

BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, înființată în 1902. Scopul nostru este de a construi un viitor mai bun prin reducerea impactului afacerii asupra sănătății, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gamă variată de produse cu risc redus*. Compania a anunțat ca obiective creșterea numărului consumatorilor de produse cu risc redus la 50 de milioane până în 2030 și generarea a cel puțin 5 miliarde de lire sterline în venituri din aceste categorii de produse în 2025. BAT s-a angajat, de asemenea, să îi încurajeze pe cei continuă să fumeze, să treacă complet la alternative dovedite științific, cu risc redus*.

BAT a început călătoria de transformare către un viitor mai bun, punând sustenabilitatea pe primul plan și în tot ceea ce face. Obiectivele mai largi ale companiei includ:

  • creșterea numărului consumatorilor de produse cu risc redus la 50 de milioane până în 2030;
  • creșterea veniturilor din noile categorii de produse la 5 miliarde GBP în 2025;
  • atingerea unui nivel de zero emisii de dioxid de carbon provenite din propriile activități (Scop 1 și 2) până în 2030 și pe întregul lanț valoric (Scopul 3) până în 2050;
  • eliminarea plasticului de unică folosință nenecesar și utilizarea exclusivă de ambalajele de plastic reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025

Citește mai mult despre raportul de sustenabilitate al BAT on-line pe  www.bat.com/sustainability sau descărcând raportul BAT ESG Report 2020

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.