Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Sorin Cîmpeanu, în fața omologilor din UE: 'Nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite'

Inquam Photos / Octav Ganea
Sorin Cîmpeanu

O țară fără educație este o țară fără viitor! România se confruntă, de mai bine de 2 ani, cu cea mai neagră perioadă socială de la al Doilea Război Mondial încoace. Din cauza situației epidemiologice, sistemul de educație a fost cel mai afectat. Școlile au fost închise și s-a optat pentru sistemul de predare online pentru o bună perioadă de timp.

Cu recomandările OMS ca școlile să fie ultimele care se închid, ministrul Sorin Cîmpeanu, de la preluarea mandatului, a încercat să țină unitățile de învățământ cât mai mult timp deschise pentru ca predarea să se facă față în față. Despre asta a vorbit, în perioada 26-27 ianuarie, și la Reuniunea miniștrilor educației și tineretului din statele membre ale Uniunii Europene. Temă principală a evenimentului, organizat de Președinția franceză a Consiliului UE, a fost „Tinerii europeni ca actori cu drepturi depline în Europa - pentru o Europă mai verde și mai durabilă", prilejuită de lansarea Anului european al tineretului.

Citește și: Sorin Cîmpeanu acționează rapid, după ce 27.000 de elevi s-au infectat: Trimite încă 6 milioane de teste de salivă

Cîmpeanu a subliniat fără echivoc importanța educației pentru dezvoltarea durabilă, pentru sănătatea, securitatea și prosperitatea oricărei națiuni. În acest context, ministrul român a evidențiat exemplul Franței, care, pe parcursul crizei sanitare, prin acțiunea ministrului Jean Michel Blanquer, a ilustrat cel mai bine principiul „școlile trebuie să se închidă ultimele și să se deschidă primele”. Din această perspectivă, nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite.

De altfel, toți miniștrii participanți au prezentat, într-un mod sau altul, neajunsurile predării generalizate online în raport cu prezența fizică, subliniind că predarea online a fost doar o alternativă temporară la închiderea totală a școlilor. Vorbind despre dezvoltare durabilă și educația de mediu, ministrul român a precizat că „este greu de imaginat cum în sistem online s-ar putea organiza acțiuni de ecologizare și proiecte de voluntariat de mediu”.

Citește și: Sorin Cîmpeanu le-a vorbit francezilor despre 'România Educată'

De asemenea, ministrul Sorin Cîmpeanu a prezentat inițiativa Președintelui României cu privire la „Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”, dimensiune evidențiată în proiectul România Educată.

Miniștrii prezenți au apreciat inițiativa României de a introduce în programul pentru învățământul primar, gimnazial și liceal a unei săptămâni dedicate activităților practice pentru educație de mediu, denumită „Săptămâna Verde”. În acest fel, tinerii vor putea să asocieze mai bine „a ști să învețe” cu „a ști să trăiască” (savoir apprendre & savoir vivre).

Cu titlu de exemplu de bună practică, ministrul Educației a prezentat și proiectul „Let’s Do It Danube/Agissons pour le Danube”, organizat de mai multe ONG-uri în parteneriat cu autoritățile centrale în toate județele limitrofe Dunării, subliniind responsabilitatea tuturor față de generațiile viitoare pentru o lume mai bună, un mediu mai curat și o nouă cultură a învățării.

Formatul reuniunii a fost unul inedit, fiecare stat având la dispoziție un timp alocat atât miniștrilor, cât și reprezentanților tinerilor. În acest context, tinerii din fiecare stat european au putut exprima așteptările lor în raport cu un viitor bazat pe o dezvoltare durabilă.

În acest sens, constatând angajamentul reprezentanților tinerilor din statele europene, ministrul român a încheiat prin a preciza că „tinerii se angajează pentru a susține o dezvoltare durabilă, miniștrii se angajează, de asemenea, pentru a consolida încrederea tinerilor că autoritățile susțin construcția unui viitor așa cum este dorit de tineri” (Les jeunes s'engagent, les ministres s'engagent également pour renforcer la confiance des jeunes).

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.