Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Sorin Cîmpeanu își asumă REDESCHIDEREA ȘCOLILOR: 'Cu școlile și grădinițele închise vom distruge un întreg popor'

Inquam Photos / Octav Ganea
Sorin Cîmpeanu

„Cu școlile și grădinițele închise, acest popor nu va avea viitor. Vom distruge un întreg popor”, spune Sorin Cîmpeanu. Ministrul Educației explică de ce a fost stabilită borna de vaccinare de 60% pentru profesori, anunță Mediafax.

Sorin Cîmpeanu a fost întrebat ce s-a schimbat de când a decis vacanța forțată de două săptămâni, argumentul fiind acela că în unele unități învățământul online nu poate fi asigurat la o calitate satisfăcătoare, și revenirea la școală acolo unde 60% din profesori sunt vaccinați.

Ministrul interimar al Educației a răspuns, la Digi24, că „e un lucru pe care mi-l asum, prezența fizică în școli și grădinițe. Îmi doresc acest lucru și voi face tot posibilul pentru prezența fizică în școli și grădinițe. Aș vrea să se înțeleagă bine că cu școlile și grădinițele închise acest popor nu va avea viitor. Vom distruge un întreg popor”.

Cîmpeanu afirmă că a avut de ales între varianta de a nu deschide nicio școală și nicio grădiniță „multe săptămâni de aici încolo”, aceasta fiind ipoteza de la care s-a plecat, sau a le deschide pe toate cu prezență fizică, ceea ce ar fi însemnat negarea pandemiei.

„Trebuia să existe un criteriu de departajare. Este o variantă de compromis, un criteriu cu foarte multe neajunsuri, dar asigură un mediu mai sigur pentru elevi și profesori. Protejează mai mult profesorii pentru că medicii spun că cei vaccinați iau mai greu virusul și transmit mai greu virusul. Profesorii care își iubesc elevii au înțeles că printr-un singur gest, al vaccinării, își pot ajuta într-o manieră directă elevii”, spune ministrul interimar al Educației.

Mai mult, în intervalul 29 octombrie - 5 noiembrie, rata de vaccinare a salariaților din școli a crescut de la 54% la 68%.

„Vom avea de săptămâna viitoare teste în școli. Testele sunt o cale prin care putem să evităm închiderea școlilor. Fac apel de pe acum la părinți să accepte aceste teste, sunt non-invazive, pe bază de salivă”, spune ministrul.

Întrebat cine a stabilit procentul de 60%, Cîmpeanu a spus că s-a pornit de la 70% - pragul stabilit de Organizația Mondială a Sănătății pentru imunitatea de grup -, dar pragul de 70% ar fi trebuit să ia în considerare și persoanele trecute prin boală: „având în vedere că este foarte greu să monitorizezi persoanele trecute prin boală, am coborât plafonul de la 70% la 60% de comun acord cu autoritățile sanitare, înțelegând că este o măsură tranzitorie spre 70% rată de vaccinare”.

În ce privește școala online, Cîmpeanu declară că este contrazis de un grup foarte mare de persoane care nu înțeleg că un milion din cei 3 milioane de copii din țară învață în mediul rural, unde există o problemă cu viteza de transfer: „eu personal, ca ministru al educației, intru zilnic în 2 - 3 videoconferințe cu alte instituții, tot din București, și nu am nicio transmisie fără întreruperi. Atunci gândiți-vă cum este într-un sat din munți accesul la internet, presupunând că au echipamente și nu au toți, presupunând că au profesor formați și nu au toți - 1 din 5 profesor este format -, presupunând că există conținut digital și nu există, că am putea să evaluăm online și nu există nicio platformă de evaluare online care să îți garanteze că ai evaluat elevul pe care trebuie să îl evaluezi. De aceea mă opun în acest moment predării online. Nu suntem pregătiți, chiar dacă s-au făcut eforturi și s-u înregistrat progrese, nu suntem pregătiți”.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.