Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a semnat, joi, contractul de finanţare, în valoare de 212,84 milioane lei, pentru extinderea terminalului de pasageri al Aeroportului Internaţional Oradea, a anunţat ministrul Sorin Grindeanu, pe Facebook.
"Aeroportul Internaţional Oradea dispune de acum de banii necesari pentru extinderea terminalului de pasageri! Contractul de finanţare cu o valoare de 212,84 milioane de lei, cu TVA (POIM), care a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor, va permite acestui aeroport să aducă o serie de modernizări până la sfârşitul anului viitor: construcţia unui corp adiacent pentru plecări Schengen şi non-Schengen, extinderea drumurilor de acces, extinderea parcării de scurtă durată şi achiziţionarea unor echipamente pentru degivrarea aeronavelor", a notat Grindeanu.
Consiliul Judeţean (CJ) Bihor a aprobat pe 15 noiembrie, în şedinţă ordinară, indicatorii tehnico-economici pentru extinderea de patru ori a suprafeţei actuale a terminalului de pasageri al Aeroportului Oradea, un proiect de aproape 213 milioane de lei, cu finanţare europeană.
"Acest proiect, alături de celelalte pe care le avem în lucru, va rezolva pentru mulţi ani de acum înainte infrastructura aeroportuară a Municipiului Oradea şi a judeţului Bihor. Astfel, vom avea un terminal de pasageri extins care va prelua toate fluxurile, eficient energetic, cu o parcare şi acces printr-un sens giratoriu dinspre drumul naţional DN79. Vor mai exista o zonă destinată unui hotel, un terminal cargo operaţional, o pistă extinsă la 2.500 de metri, sisteme de control, aterizare şi decolare complet modernizate şi un gard inteligent dispus pe noua configuraţie a aeroportului", a precizat, atunci, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan.
Terminalul T1 se va extinde astfel încât capacitatea acestuia se va dubla, practic, de la procesarea unui trafic de 400 pasageri/oră la 800 de pasageri/oră, atât pe zboruri interne, cât şi pe zboruri internaţionale. Sunt prevăzute patru fluxuri principale: plecări/sosiri Schengen şi plecări/sosiri non-Schengen. Se vor asigura şi fluxuri secundare dedicate pentru plecări şi sosiri VIP.
Noile construcţii se vor dezvolta preponderent la parter, între cele două clădiri existente, având în unele zone şi etaj/mezanin. Pe lângă fluxurile aeroportuare, se vor realiza spaţii comerciale, birouri pentru personalul administrativ, handling, de securitate şi pentru reprezentanţii instituţiilor cu atribuţii de control: poliţia de frontieră, SRI şi vamă.
Prin realizarea acestui proiect, suprafaţa construită se va mări de la 2.925 metri pătraţi, cât este în prezent, la aproximativ 12.500 metri pătraţi.
Investiţia mai prevede extinderea suprafeţelor betonate din faţa terminalului pentru a facilita accesul pasagerilor, al personalului şi al utilajelor aeroportuare, extinderea drumului de acces şi a parcării (capacitate de 320 de locuri), achiziţia unui echipament de degivrare pentru perioadele cu temperaturi scăzute şi alte lucrări conexe.
"Având în vedere faptul că anul acesta, până în prezent, au fost aproximativ 190.000 de pasageri îmbarcaţi/debarcaţi, ţinând cont de intenţiile de dezvoltare a Aeroportului Oradea, am considerat că se impune să ne concentrăm activitatea într-un singur terminal, atât pentru sustenabilitatea aeroportului în viitor, dar şi pentru confortul pasagerilor", a afirmat Bolojan.
Valoarea totală a proiectului "Extinderea şi eficientizarea terminalului de pasageri nr. 1 al Aeroportului Oradea" este de 212.844.709,50 lei, inclusiv TVA. Finanţarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020, pe Axa Prioritară 2: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal de calitate, durabil şi eficient. Valoarea totală eligibilă este de 166.511.188, 20 lei, din care: 163.180.964,44 lei - valoarea totală nerambursabilă din contribuţia CE (85% FEDR) şi contribuţia publică eligibilă asigurată prin Bugetul de Stat (13%); 3.330.223,96 lei - valoarea contribuţiei publice asigurată din bugetul Consiliului Judeţean Bihor (2%).
Valoarea totală neeligibilă a proiectului este de 46.333.521,30 lei, din care 15.029.915,92 lei, inclusiv TVA, reprezintă costul lucrărilor pentru extinderea parcării, asigurată de Consiliul Judeţean Bihor.
Durata de realizare a investiţiei este de 8 luni, din care două luni pentru proiectare şi şase luni pentru execuţia lucrărilor.
Sorin Grindeanu declară că Aeroportul Internaţional Oradea dispune de acum de banii necesari pentru extinderea terminalului de pasageri
Explorează subiectul
Articole Similare

0
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
0

881
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
881

9
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
9

72
Volodimir Zelenski a bătut palma cu Grecia: 'Aceasta va fi o altă rută pentru aprovizionarea cu gaze naturale'
72

56
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
56

2.440
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
2.440

44
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
44

123
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
123

93
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
93

156
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
156

627
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
627

862
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
862

87
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
87


















Comentează