Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Şova anunţă reluarea privatizării CFR Marfă

dan sova
'Se reia privatizarea CFR Marfă, dar mi-e greu să vă spun când, ca termen, dacă se reia într-o lună sau în două. Ce pot să vă spun e că privatizarea nu va mai fi făcută la Ministerul Transporturilor, ci de către noul Departament de Privatizare care se înființează în subordinea Ministerului Economiei și care va avea atribuții de instituție publică implicată, deci fără a prelua atribuțiile de acționar. Se creează astfel o unitate specializată de oameni care se pricep la privatizare. În Ministerul Transporturilor nu sunt oameni specializați în privatizare (...) Anul acesta va fi reluată privatizarea CFR Marfă (...) Cred că ar trebui mers cu strategia de privatizare a CFR Marfă și în CSAT, ținând cont de faptul că este o instituție strategică', a spus Șova. În ceea ce privește eșecul privatizării CFR Marfă de anul trecut, ministrul Transporturilor a precizat că autoritățile nu pot fi acuzate de acest lucru pentru că și-au făcut treaba. 'Nu știu dacă trebuie să răspundă cineva pentru eșecul privatizării CFR Marfă cu Grup Feroviar Român. Noi am cerut executarea scrisorii de garanție, dar nu în temeiul contractului, ci în temeiul unei cereri a DIICOT, dar nu avem încă un răspuns exact a ceea ce s-a întâmplat. Cred că vom avea un răspuns exact în cursul zilei de mâine /marți, 25 martie 2014, n.r./. Dacă e să văd un eșec din prisma autorităților eu nu-l văd. Autoritățile au făcut ceea ce trebuia făcut', a punctat Dan Șova. Anul trecut, Grampet a fost declarat câștigător al privatizării CFR Marfă, proces care a eșuat în toamnă, întrucât nu au fost îndeplinite condițiile suspensive din contractul de privatizare. Grampet, prin compania Grup Feroviar Român (GFR), ar fi trebuit să plătească până la 14 octombrie 2013 toată suma licitată, de 202 milioane de euro, iar statul, prin Ministerul Transporturilor, ar fi trebuit să îndeplinească anumite obligații legate de diminuarea capitalului social al CFR Marfă și de obținerea acordului din partea băncilor care au creditat compania de stat. Tranzacția nu avea nici avizul Consiliului Concurenței la acea dată, astfel că procesul a fost declarat eșuat, iar statul român s-a angajat la acel moment să scoată din nou la privatizare CFR Marfă în 2015. Agerpres

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.