Spania va moderniza actuala linie de tren de mare viteză dintre Madrid şi Barcelona pentru a permite trenurilor să atingă o viteză maximă de 350 kilometri pe oră, care deocamdată a fost atinsă numai în China, a declarat luni ministrul spaniol al Transporturilor, Oscar Puente, transmite Reuters.
Dacă vor fi puse în practică, modernizările vor reduce durata unei călătorii cu trenul între cele două oraşe, o călătorie pe care aproximativ 15 milioane de persoane o fac anual, la mai puţin de două ore de la aproape trei ore, a declarat Oscar Puente la un eveniment organizat la Madrid.
O procedură de licitaţie cu o valoare de 2,3 milioane de euro va fi deschisă marţi pentru studii de fezabilitate vizând modul de atingere a noului obiectiv, cu opţiuni care includ îmbunătăţirea accesului la staţiile din ambele oraşe şi adăugarea de secţiuni de cale ferată pentru a oferi mai multă flexibilitate pe traseu şi a permite ocolirea zonelor aglomerate, conform Agerpres.
Ministerul spaniol al Transporturilor a transmis luni că un nou tip de tren dezvoltat de Adif, entitatea de stat care administrează infrastructura feroviară din Spania, care îmbunătăţeşte aerodinamica şi reduce daunele prin creşterea distanţei dintre tren şi pietrişul de sub şine, ar putea, de asemenea, să ajute la atingerea noului obiectiv de 350 km/h. În Europa, doar Marea Britanie şi Polonia aspiră la viteze similare, linia HS2 din Marea Britanie, care ar urma să lege Londra de Birmingham, fiind afectată însă de întârzieri şi depăşiri de costuri după aprobarea sa în anul 2012.
Spania are cea mai extinsă reţea de linii de tren de mare viteză din Uniunea Europeană. Conform statisticilor Comisiei Europene din 2023, Spania avea aproximativ 3.190 km din totalul de 8.556 km de linii de tren de mare viteză din blocul comunitar. Între timp, Spania a adăugat noi linii de tren de mare viteză în regiunile Galicia, nord-vest, şi Murcia, sud-est, majorându-şi capacitatea la 4.091 km, conform datelor oficiale.
Călătoriile cu trenul pe rutele interne din Spania au revenit la nivelurile de dinainte de pandemie, arată datele Ministerului Transportului, numărul călătorilor care utilizează trenurile de mare viteză crescând de la 32,4 milioane pasageri în 2019, până la 46,7 milioane de pasageri în 2024.
Puente a declarat că se aşteaptă ca lucrările de modernizare să dureze aproximativ trei ani după ce va demara construcţia. Un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor nu a comentat cât timp vor dura studiile de fezabilitate.































Comentează