Speranțe în cazul celei mai neiertătoare forme de cancer - Marker genetic pentru tratarea cancerului pancreatic, identificat de cercetători

www.asianscientist.com
Celula canceroasa

Cercetătorii au identificat un potențial marker genetic pentru tratarea cancerului pancreatic, potrivit 360medical.ro.

Cercetătorii de la Centrul pentru cancer, al clinicii Mayo, din Statele Unite, au identificat un marker genetic care poate duce la tratarea mai eficientă, de precizie, a adenocarcinomului ductal pancreatic (PDAC). Descoperirile au fost publicate joi, în Nature Cancer.

„Adenocarcinomul ductal pancreatic este unul dintre cancerele cele mai letale”, spune autorul principal al lucrării, Zhenkun Lou.

Cercetătorul spune că, în timp ce inhibitorii de poli ADP riboză polimerază (PARPi) sunt acum o opțiune aprobată de Autoritatea de reglementare din Statele Unite, FDA, pentru terapia de întreținere standard a pacienților cu PDAC metastatic, care poartă mutații germinale patogene BRCA1/2, doar aproximativ 10% dintre pacienții cu PDAC au mutații patogene ale genelor de recombinare omologe (HR).

„Asta îi face pe cei mai mulți pacienți să nu poată beneficia de această strategie încurajatoare de tratament”, spune dr. Lou.

În acest studiu, echipa sa a descoperit că proteina METTL16 poate fi un nou biomarker pentru tratamentul PARPi și că PDAC care prezintă o expresie crescută a genei METTL16 poate beneficia de tratamentul PARPi.

„METTL16, aparține unei familii de factori care reglează metilarea ARN, și a căror funcție în repararea ADN-ului este neclară”, spune dr. Lou.

„Am descoperit că expresia METTL16 a fost corelată cu deteriorarea ADN-ului într-o analiză microarray PDAC”.

Cercetătorul spune că nivelul crescut de METTL16 poate duce la defecte de reparare a ADN-ului recombinat (HR), care pot duce la îmbătrânire accelerată, boli sau risc crescut de cancer. „Cercetarea noastră a arătat că METTL16 suprimă repararea ADN-ului prin interacțiunea cu o nuclează cheie de reparare a ADN-ului numită MRE11”.

Dr. Lou și colegii săi au descoperit că METTL16 s-a legat în mod neașteptat de MRE11 nu prin interacțiunea directă dintre proteine ​​​​la proteine, ci prin ARN.

„Deoarece METTL16 sunt foarte exprimate într-un subset de PDAC și inhibă HR, celulele PDAC cu expresie METTL16 ridicată au arătat o sensibilitate crescută la PARPi atât în ​​modelele celulare, cât și în cele de șoarece, mai ales atunci când au fost combinate cu gemcitabină”, spune dr. Lou.

Aceste descoperiri arată împreună că, în plus față de PDAC cu mutație BRCA1/2, PDAC fără mutație BRCA1/2, dar cu expresie crescută a METTL16, poate fi, de asemenea, o țintă pentru tratamentul PARPi.

„În plus, strategia de tratament cu gemcitabină combinată cu PARP  ar putea fi mai benefică”, spune dr. Lou.

El crede că detectarea expresiei METTL16, prin imunhistochimia tumorilor, ar putea deveni în cele din urmă o practică clinică de rutină pentru pacienți, înainte de a începe tratamentul.

Echipa a mai descoperit, în mod neașteptat, că METTL16 funcționează în repararea ADN-ului, independent de rolul său în modificarea m6A a ARN-ului.

„Înainte de studiul nostru, toate documentele referitoare la METTL16 au arătat rolul său în activitatea celulară, în funcție de activitatea metiltransferazei ARN m6A. În al doilea rând, am descoperit, în mod neașteptat, un rol inhibitor al ARN-ului și al proteinelor de legare a ARN-ului, în repararea ADN-ului”.

Dr. Lou spune că funcția ARN-ului în promovarea reparării ADN-ului a fost studiată în mai multe cercetăristudii.

În acest studiu, echipa sa a arătat că ARN-ul mediază formarea unui complex inhibitor (complexul METTL16-ARN-MRE11) în reglarea reparării ADN-ului, ceea ce sugerează că ARN-ul ar putea avea, de asemenea, un rol negativ în reglarea reparării ADN-ului.