Stellantis prezintă două vehicule electrice cu preţuri accesibile, în încercarea de a concura cu producătorii auto chinezi

Autor: Cătălin Lupășteanu

Publicat: 05-07-2023

Actualizat: 05-07-2023

Article thumbnail

Sursă foto: Latest Breaking News

Stellantis, al treilea producător auto mondial, a prezentat două noi vehicule electrice (EV) în Italia, ca parte a eforturilor de a-şi accelera vânzările şi a depăşi concurenţa low-cost din China, transmite Bloomberg., potrivit Agerpres.

SUV-ul compact pe baterii Fiat 600 (cu un preţ de pornire de 35.950 euro) şi versiunea electrică îmbunătăţită a modelului Topolino din anii '30 au fost prezentate marţi seară la fabrica din Torino. Topolino (care în italiană înseamnă şoricel) are un preţ de pornire de 35.950 euro.

Deşi ceremonia oficială a avut loc în Italia, vehiculele vor fi produse la fabricile din Maroc şi, respectiv, Polonia, deoarece Stellantis încearcă să ţină sub control costurile cu fabricarea EV. Dar producătorul auto este sub presiune din partea politicienilor locali să menţină locurile de muncă şi producţia în Europa Occidentală.

Producătorul maşinilor Jeep şi Alfa Romeo intenţionează anul acesta să renunţe la 2.000 de angajaţi din Italia (aproximativ 4,3% din forţa sa de muncă din această ţară), după relocarea producţiei de vehicule electrice şi hibride.

Directorul general Carlos Tavares a avertizat asupra efectelor fluxului de maşini electrice ieftine din China în Europa şi a exclus producerea de maşini electrice mici în ţări cu costuri ridicate, cum ar fi Franţa, şi a anunţat că Stellantis ar putea în schimb fabrica maşini în India.

În acelaşi timp, producătorul auto sa angajat să majoreze producţia la uzina Melfi din sudul Italiei şi să meargă mai departe cu planurile pentru o fabrică de baterii la Termoli. De asemenea, celebra uzină din Torino va deveni un hub pentru vehicule electrice.

Vehiculele electrice sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Brandurile din China profită de nevoia unor modele electrice la preţuri rezonabile în Europa, ele fiind percepute ca o ameninţare pentru producătorii auto europeni.

Până acum, companiile chineze s-au concentrat pe modelele electrice mai mari, dar ar urma să aducă şi maşini mai mici şi mai ieftine în Europa, în încercarea lor de a-şi extinde prezenţa pe continent.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri