Strategia Spovedaniilor Elenei Udrea a fost strălucită

Autor: Radu Pop, Colaborator

Publicat: 09-02-2015

Actualizat: 09-02-2015

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Evenimentul Zilei:

Sigur e că în planul imaginii publice ea s-a afirmat, în timpul din urmă,  ca  un bărbat care nu negociază, ci se bate pînă la capăt...  Spovedaniile Elenei Udrea n-au fost acele dezvăluiri menite a trimite un om după gratii. Ele au părut mai degrabă conforme unui plan de război mediatic. Și de fapt acesta a  fost rolul Spovedaniilor... Strategia Spovedaniilor a fost strălucită: 1.  Elena Udrea a ales o teză senzaționalistă, lesne de agățat de presă: un general din Serviicii care folosește secretele pentru a cuceri puterea abolută. După opinia mea e o teză de OTV, dat fiind că nici în Zanzibar un general nu poate spune că are puterea absolută, d-apoi  în România europeană. În presa noastră, pe care Elena Udrea o cunoaște ca pe proria-i poșetă, teza a prins. 2.  Elena Udrea n-a ales întîmplător pe Florian Coldea. Condiția acestuia de ofițer de informații e cea de low profile. În atare context, Elena Udrea știa că generalul nu-și va putea permite să intre într-o ciorovăială mediatică cu ea. Drept urmare, Elena Udrea  a avut credibilitate. Ea a ocolit cu dibăcie DNA, știind că Laura Kovesi e încă preferata opiniei publice, pentru a se năpusti asupra unui general de la SRI, pariind  pe suspiciunea românilor față de Securitate. Asemănător, de o strategie abilă a ținut și caracterul vag al acuzației. Elena Udrea știa că-n România presei de fătuce și guguștiuci, nimic nu prinde mai mult decît o afirmație incredibilă, lipsită de dovezi. Dacă dădea un singur amănunt concret sau dacă aducea o singură dovadă, alegațiile ar fi fost ușor de infirmat. Dar așa, cine dracu să verifice afirmația că un general de la SRI  stăpînește Parlamentul, Presa, Justiția, Președinția, Guvernul?! Era ca și cum ar fi trebuit să verifici afirmația că există viață și după moarte! Nu în ultimul  rînd, Elena Udrea a speculat uriașa eroare a SRI- făcută de CIA înaintea Scandalului numit al Spionajului intern- din 1974- 1975 - de a rămîne într-o secretoșenie absolută, de a nu se prezenta opiniei publice drept o instituție care n-are nimic terifiant.Aici, Elena Udrea a fost ajutată și de tăcerea complice a lui George Maior, singurul care-i putea contracara campania. Abia acum, Elena Udrea și-a dat măsura talentului de  de om politic deosebit, în care am crezut și continui să cred,  indiferent de ce i se întîmplă. De aceea, acum, aș vota-o în primul tur!

Digi24:

Jurnalistul Emil Hurezeanu spune că este pentru prima oară, după Revoluția din 1989, când se pune la îndoială felul în care funcționează Serviciul Român de Informații. De asemenea, acesta este de părere că nu poate ști care este imaginea reală a SRI, referindu-se la analiza Comisiei de control SRI în comparație cu reprezentarea oferită de Elena Udrea instituției. „Domnul Coldea, obosit. Văd că discuțiile astea între Merkel și Putin au creat un standard: cam cinci ore durează discuțiile fără rezultate. În cazul domnului Coldea și a domnilor care l-au însoțit și care au avut grijă ca la venire să nu poată fi filmați din față. Am văzut câțiva falnici stejari din spate, unul și unul, toți generali. După care am zărit un domn Coldea grav, concentrat, emotiv, cu emoții conținute. Nu-și poate reproșa nimic. Afirmațiile care s-au făcut la adresa sa sunt denigratoare. Noi nu putem trage prea multe concluzii, pentru că sincer să fiu mai de la SRI mi se păreau membrii comisiei. Și înainte și după”, a spus jurnalistul Emil Hurezeanu, care a precizat totuși că nu poate spune ce înseamnă SRI la ora actuală.  „Dar nu prea știu ce înseamnă SRI... Avem o imagine a SRI-ului mai aproape de cea pe care ne-o descrie acum doamna Udrea? Avem o imagine mai aproape de cea pe care ne-ar putea-o descrie șeful CIA? Avem experiența proprie a felului în care funcționează aceste instituții. Misterul învăluit într-o enigmă își păstrează puterea de excitație și puterea de înșelare. Avem o imagine distorsionată pentru că e pentru prima oară după 25 de ani când felul în care funcționează această instituție, prin intermediul șefului ei profesionist, este pus sub semnul întrebării de către una dintre cele mai prezente și influente persoane politice și publice”, a explicat Emil Hurezeanu.

RFI:

Vizita de marți a lui Klaus Iohannis la Paris este esențială pentru a măsura temperatura relațiilor româno-franceze. Este o vizită care stârnește mari așteptări, după multă vreme în care relațiile dintre cele două țări au oscilat între « rece » și « moderat ». Practic, în ultimii zece ani, puține au fost momentele în care se poate spune că dialogul a funcționat bine, în pofida parteneriatului strategic care există între Paris și București. Când a ajuns la putere în 2004, Traian Băsescu a deranjat Parisul (și Berlinul) cu celebra axă Washington-Londra-București. Jacques Chirac, pe atunci președinte al Franței și unul dintre principalii avocați ai aderării României la NATO și UE, a fost puternic nemulțumit iar relațiile dintre el și șeful statului român nu au fost niciodată bune. E adevarat ca situația s-a îmbunătățit odată cu venirea lui Nicolas Sarkozy la putere, dar nu a durat prea mult. Pe fondul crizei, care a dus la anularea unor proiecte economice comune, Sarkozy ține în 2010 celebrul discurs de la Grenoble, în care face din lupta împotriva taberelor ilegale de romi o prioritate. România și Bulgaria sunt țările din care provin cei mai mulți dintre romii aflați în Franța. Urmează o lungă perioadă (practic până anul trecut) în care chestiunea romilor domină agendă bilaterală. Sosirea lui Francois Hollande în fruntea statului francez nu schimbă mare lucru, neexistând nici un fel de chimie între el și Traian Băsescu. De altfel, deși a făcut trei vizite la Paris în timpul primului mandat, președintele român nu mai efectuează nici una în cel de-al doilea mandat și nici vreun șef francez de stat nu a mai călcat în România în ultimii șase ani. Răceala din relația bilaterală mai dispare odată cu numirea lui Victor Ponta ca premier. Francofon și francofil, acesta merge repede într-o vizită la Paris iar prim-ministrul francez Jean Marc Ayrault îi întoarce vizita în iulie 2013. Între timp însă, Ayrault nu mai este prim-ministru iar Victor Ponta a pierdut alegerile din noiembrie. În plus, atat in Romania, cat si in Franta, presedintii joaca un rol mare in politica externa iar raporturile personale dintre cei doi sefi de stat sunt esentiale.

 

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri