Tinerii se uită tot mai puțin la televizor, în timp ce au tendința de sta mai mult în online. Cele două concluzii reies dintr-un studiu mai amplu despre relația românilor cu tehnologia, realizat de compania Starcom.
Demersul, ajuns la a șasea ediție, urmărește trendurile locale în materie de consum de conținut, comportament de cumpărare a tehnologiei și utilizare a acesteia. Astfel, din studiu reiese faptul că tinerii și adulții se comportă diferit atunci când vine vorba de consumul conținutul de pe internet sau cel livrat „clasic” la televizor.
În continuare, concluzii pe scurt:
- Televizoarele clasice se regăsesc din ce în ce mai puțin în viața tinerilor necăsătoriți.
- Adolescenții încă folosesc majoritar televizoarele, deoarece încă locuiesc cu părinții. Aceștia sunt cei mai tentați să conecteze un media player (DVD, Home Cinema sau Bluray) la televizor.
- Cele mai multe familii fără copii dețin un televizor clasic.
- Tinerii au tendința să petreacă mai mult timp online față de cei din segmentele de familii.
- Adolescenții și tinerii necăsătoriți din mediul urban petrec mai puțin timp citind ziare și reviste. Familiile citesc în mai mare măsură versiunea tipărită a unor ziare și reviste.
- Adolescenții sunt cel mai puțin influențați de numele mărcii atunci când sunt la cumpărături, deoarece părinții sunt principalii decidenți în materie de cumpărături și cei care stabilesc bugetul.