Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Studiu: Companiile din România se vor concentra în acest an pe optimizarea prezenţei în online

www.bugetul.ro
firme, afaceri

Majoritatea companiilor din România (86%) afirmă că, în acest an, se vor concentra pe optimizarea prezenţei în mediul online, iar aproape două treimi (65%) pe marketingul de conţinut care să adreseze nevoile clienţilor, conform celei de-a doua ediţii a studiului "Tendinţe şi provocări în marketing în 2022", realizat de compania de consultanţă de business Valoria, în colaborare cu agenţia de publicitate Mind Shop.

Totodată, opt din zece organizaţii (79%) susţin că pun pe primul loc în preocupările lor generarea eficientă a rezultatelor, iar 75% au ca provocare executarea strategiilor multicanal (omnichannel), potrivit Agerpres.

Pentru 2022, managerii de marketing mai au pe agenda preocupărilor prioritare înţelegerea noilor preferinţe de cumpărare ale clienţilor (72%), obţinerea de engagement pe conţinut (70%) şi crearea de conţinut care să răspundă cât mai bine nevoilor clienţilor (63%).

De asemenea, alte provocări menţionate de către respondenţi includ atât integrarea storytellingului în vânzări (44%), cât şi implementarea tacticilor de multimedia marketing (35%).

Potrivit sursei citate, 86% dintre companii spun că, în acest an, se concentrează pe optimizarea prezenţei în mediul online, 65% pe marketingul de conţinut care să adreseze nevoile clienţilor, 52% vor miza pe utilizarea avansată a funcţiilor platformelor CRM în gestionarea proceselor de vânzări, 44% vor face video marketing cu accent pe măsurarea rezultatelor, iar 41% se vor specializa în gestionarea micro-momentelor din experienţa clienţilor actuali şi potenţiali.

Cercetarea de specialitate relevă faptul că 61% dintre companiile respondente pun pe primul loc marketingul pe reţelele de socializare, urmate de 60% care se concentrează pe content marketing şi de 47% care se bazează pe influencer marketing.

În plus, 76% din totalul celor chestionaţi au declarat că vor pune accent pe marketingul de conţinut, în timp ce 68% văd o contribuţie majoră a acestuia la creşterea încrederii şi a credibilităţii, 59% la educarea cererii, 47% la loializarea clienţilor, iar 41% la generarea oportunităţilor de vânzare.

Dintre companiile respondente, peste jumătate menţionează că principalul rol al managerului de marketing este acela de generator de business, prin identificarea oportunităţilor, 47% spun că este alocarea corectă a resurselor pe care echipa le are la dispoziţie şi 45% au optat pentru varianta de model şi lider pentru oamenii din echipa proprie.

Pe de altă parte, trainingul membrilor echipei de marketing se face cu bugete relativ mici. Astfel, 43% dintre companii declară că au alocat un buget anual mediu sub 200 de euro/angajat în ultimii doi ani. Totuşi, rezultatele cercetării arată că 14% au alocat bugete de peste o mie de euro/angajat pentru trainingul membrilor echipei de marketing.

În plus, 4% dintre companii au bugete anuale de marketing de peste un milion de euro, 3% sume de la 500.000 de euro la un milion de euro, 9% în intervalul 250.000 - 500.000 de euro, iar 6% de 100.000 - 250.000 de euro şi 27% de 10.000 - 100.000 de euro. Conform datelor din studiu, 37% dintre respondenţi au spus bugetele de marketing vor fi mai mici de 5.000 de euro în 2022 faţă de anul anterior, în timp ce 11% vor aloca sume între 5.000 şi 10.000 de euro.

Studiul Valoria şi Mind Shop a fost realizat pe baza unui chestionar, în perioada 11 - 21 ianuarie 2022, pe un eşantion de 318 de persoane, dintre care 13% provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 50 de milioane de euro, 9% din companii cu afaceri între 20 - 50 milioane de euro, 10% din companii cu cifră de afaceri între 10 - 20 milioane de euro, 12% cu cifra de afaceri între 5 - 10 milioane de euro, 21% cu cifra de afaceri între 1 - 5 milioane de euro şi 35% cu afaceri de sub un milion de euro.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.