DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

STUDIU în SUA - Una din 100.000 de persoane a făcut un şoc anafilatic la vaccinul împotriva COVID-19

BioNTech/Pfizer
vaccin BioNTech

Una din aproximativ 100.000 de persoane a manifestat o reacţie alergică gravă, după ce a fost vaccinată cu o doză de vaccin Pfizer-BioNTech împotriva noului coronavirus, potrivit autorităţilor sanitare americane, care insistă asupra faptului că beneficiile vaccinării sunt cu mult mai mari decât eventuale riscuri, relatează AFP, potrivit news.ro.

Această pondere a fost calculată de către Centrele de prevenţie şi luptă împotriva bolilor (CDC), care au înregistrat 21 de cazuri de şoc anafilactic - o reacţie alegrgică gravă ,- la un total de 1.893.360 de vaccinări efectuate în perioada 14-23 decembrie.

”În medie, asta reprezintă un nivel de 11,1 şocuri anafilactce la milionul de dose administrate”, a declarat miercuri pentru presă o reprezentantă CDC, Nancy Messonnier.

Citește și: Lovitură pentru Realitatea PLUS, după atacul la CTP! ‘O zdreanță, o gioarsă’

Prin comparaţie, vaccinurile împotriva gripei provoacă aproximativ 1,3 şocuri anafilactice la un milion de doze.

În pofida faptului că nivelul vaccinului Pfizer-BioNTech împotriva covid-19 este de aproximativ zece ori mai mare, numărul cazurilor de reacţii alergice grave rămâne ”extrem de rar”, iar populaţia are tot interesul să se vaccineze, în contextul în care riscul îmbolnăvirii de covid-19 este cu mult mai mare, a subliniat Nancy Messonnier.

”Noi ştim să acordăm îngrijiri în cazul unui şoc anafilactic şi am stabilit proceduri la locul de vaccinare” pentru a reacţiona în cazul în care este nevoie, a precizat ea.

Cele 21 de cazuri au fost înregistrate de CDC la persoane cu vârste cuprinse între 27 şi 60 de ani - o vârstă mediană de 40 de ani.

Toate aceste cazuri - mai puţin unul - au fost tratate cu epinefrină, folosită în mod curent în tratarea alergiilor grave.

În total 19 cazuri (90%) de şoc anafilactic au fost înregistrate la femei, iar simptomele s-au manifestat pe o perioadă cuprinsă între două şi 150 de minute de la administrarea vaccinului - o perioadă mediană de 13 minute.

Între aceste simptome s-au înregistrat erupţii cutanate, urticarie, o senzaţie de sufocare, umflarea limbii, dificultăţi în respiraţie, umflarea buzelor, o stare de greaţă, o tuse seacă persistentă.

Patru pacienţi (19%) au fost spitalizaţi - trei la terapie intensivă -, iar ceilalţi 17 au fost preluaţi de servicii de urgenţă.

Niciun deces nu s-a înregistrat, iar toţi pacienţii - mai puţin unul - s-au restabilit până la data întocmirii studiului.

Nancy Messonnier a anunţat că anchete sunt în curs în vederea stabilirii cauzei reacţiei alergice.

Citește și: Gabriela Firea s-a dezlănțuit: ‘Comisia Europeană arată că Guvernul Orban-Cîțu a dus România în groapa austerității! În guvernarea PSD, de fiecare dată, realitatea economică arăta mai bine’

Una dintre ipoteze vizează prezenţa în vaccin a unei substanţe - polietilenglocol (PEG) -, folosită în numeroase produse curente, precum laxative, şampoane sau pastă de dinţi, dar care nu a mai fost folosită vreodată în vaccinuri.

Autorităţile americane au autorizat două vaccinuri - cel dezvoltat de alianţa americano-germană Pfizer/BioNTech şi cel produs de către compania americană în domeniul biotehnologiei Moderna, autorizate de asemenea în Uniunea Europeană (UE).

Ambele vaccinuri folosesc o nouă tehnologie - a ARN-ului mesager (mRNA) -, care nu a mai fost aprobată vreodată într-un vaccin şi conţin PEG.

Datele curente sunt insuficiente în vederea stabilirii nivelului şocului anafilactic la vaccinul Moderna.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.