Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

STUDIU Românii au început să fie preocupați de mediul înconjurător

colectare selectiva

Românii sunt tot mai preocupaţi de starea mediului înconjurător, astfel că 56% dintre ei au declarat că îşi colectează gunoiul menajer selectiv, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research despre reciclare şi comportamentul românilor, remis, joi.

"În contextul actual al schimbărilor climatice, acţiunile concrete în vederea combaterii acestora devin tot mai necesare. Aşa se explică faptul că românii se arată dornici să colecteze gunoiul menajer selectiv (56%). Dintre românii care colectează gunoiul menajer selectiv se evidenţiază într-o pondere mai mare respondenţii peste 55 de ani (60%) şi tinerii cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (76%) care declară că selectează deşeurile în cea mai mare măsură", se arată în studiul citat.

Studiul mai arată că femeile (55%), comparativ cu segmentul bărbaţilor (58%), reciclează mai puţin. Pe de altă parte, 25% dintre respondenţi declară că obişnuiesc să colecteze selectiv gunoiul menajer, dar nu mereu.

Întrebaţi care sunt variantele cu care rezonează cel mai mult, românii au răspuns că aleg mai degrabă produse din categoria eco în proporţie de 17%. Respondenţii care se orientează către produse eco sunt în special bărbaţii, care declară că au construit o casă în ultimii doi ani sau sunt în proces de construire a unei case (20%).

Pentru 37% dintre cei care sunt în proces de construire a unei case, ideal înseamnă sănătos şi sustenabil (37%), arată studiul citat. Astfel, pentru 26% dintre respondenţi, BCA-ul constituie materialul principal de zidărie din punctul de vedere al sustenabilităţii.

De asemenea, românii declară că optează şi pentru produse cu tradiţie pe piaţă (16%), produse cunoscute (13%) şi produse inovatoare (13%). Produsele cu tradiţie pe piaţă sunt alese într-o pondere mai mare de respondenţii cu vârsta de peste 55 de ani (20%).

Din totalul eşantionului, 49% dintre respondenţi afirmă că folosesc în cea mai mare parte a timpului metode de transport ecologice. Se observă un procent uşor mai mare în rândul respondenţilor care au construit în ultimii doi ani o casă sau care sunt în proces de construire a unei case (54%), dar şi în rândul respondenţilor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (53%).

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview), datele fiind colectate în perioada 15 - 26 aprilie 2021, pe un eşantion reprezentativ naţional (urban şi rural), respectiv 820 interviuri, iar 440 de interviuri au fost cu persoane care au construit o casă în ultimii doi ani sau sunt în proces de construcţie a unei case. Marja de eroare este de +/-3%, informează Agerpres.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.