Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Studiu: Sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienţilor loiali în perioada 2020 - 2021

Facebook
comert cumparaturi carucior supermarket magazin

Sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienţilor loiali (75%) în perioada 2020 - 2021, în timp ce retailul este singurul cu o creştere netă a loialităţii, în condiţiile în care românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020, potrivit unui studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă, potrivit Agerpres.

"Sectorul retail este singurul cu o creştere netă a loialităţii în perioada 2020 - 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), în timp ce sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienţilor loiali (75%). Cu alte cuvinte, consumatorii sunt atraşi de mărcile care arată empatie şi susţin valorilor propriilor clienţi", arată cercetarea Reveal Marketing Research.

Studiul a analizat comportamentul consumatorilor români în perioada august - septembrie 2021 în trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum şi bancar.

Tinerii sunt cei mai vocali promotori ai brandurilor preferate. Cei cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani sunt cei mai vocali în ceea ce priveşte loialitatea faţă de toate cele trei segmente analizate, retail (32%), servicii bancare (20%) şi bunuri de consum (26%).

Potrivit cercetării, sectorul bunurilor de consum a fost cel mai puţin afectat de criza actuală, din această perspectivă. Conform studiului, care a acoperit mediul urban şi mediul rural, faţă de anul precedent, au rămas loial brandului preferat 75% dintre respondenţi. Pe pe altă parte, pentru 6% dintre români, comportamentul s-a schimbat în această perioadă declarându-se mai puţin loiali faţă de mărcile preferate, iar 18% chiar mai loiali comparativ cu anul trecut.

"Pentru companii, este din ce în ce mai important să îşi analizeze în mod recurent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilităţi", a explicat Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.

Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament în rândul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clienţilor, respectiv mai puţin loial/ă,

la fel de loial/ă şi mai loial/ă. Aceste trei tipuri de comportament evidenţiază comportamentele în schimbare în noua realitate.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul este finanţat şi dezvoltat exclusiv de către Reveal Marketing Research pe baza a 1013 interviuri CAWI (colectare online), eşantion reprezentativ la nivel naţional urban+rural, 18+, online users şi patru mini focus - grupuri online.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.