Aproximativ 25% dintre podurile din SUA au fost construite înainte de anii 1960, iar în epoca schimbărilor climatice, aceste elemente de infrastructură aflate în dificultate încep să simtă căldura.
Potrivit unui nou raport al The New York Times, podurile se confruntă cu presiuni fără precedent din cauza fenomenelor climatice, inclusiv variații mari de temperatură, inundații mai mari și eroziunea solului problematică.
O lege bipartizană privind infrastructura, adoptată în 2021, alocă 110 miliarde de dolari pentru reconstrucția drumurilor, podurilor și autostrăzilor îmbătrânite ale națiunii, însă aceste noi proiecte trebuie să fie pregătite pentru viitorul nostru legat de schimbările climatice.
Infrastructura Statelor Unite este periculos de în urmă cu vremurile - și nicăieri acest lucru nu este mai evident decât în cazul podurilor îmbătrânite ale țării. Potrivit unui nou raport publicat de The New York Times, un sfert din podurile din țară au fost construite înainte de 1960 și, ca și cum bătrânețea nu ar fi fost suficient de stresantă pentru aceste grinzi ruginite, șosele cu asfalt crăpat și fundații uzate, schimbările climatice nu au făcut decât să agraveze o problemă gravă.
„Avem o criză a podurilor care este legată în mod specific de fenomenele meteorologice extreme”, a declarat Paul Chinowsky, profesor de inginerie civilă la Universitatea Colorado Boulder, pentru New York Times. „Acestea nu sunt lucruri care s-ar întâmpla în condiții climatice normale. Acestea nu sunt lucruri pe care le-am văzut vreodată în acest ritm.”
Din cauza vechimii acestor poduri, multe dintre ele au fost proiectate fără a fi nevoie să reziste variațiilor bruște de temperatură care sunt acum obișnuite în SUA din cauza schimbărilor climatice. Având în vedere că metalul are obiceiul neplăcut de a se umfla și de a se contracta odată cu creșterea și scăderea temperaturilor, încălzirea lumii noastre devine o problemă deosebit de spinoasă pentru aceste piese de infrastructură conectivă aflate în dificultate.
Se știe de mult timp despre această problemă
Aceasta nu este o amenințare descoperită recent. Un raport publicat în 2019 în revista PLOS ONE a constatat că 25 % din toate podurile de oțel din SUA s-ar putea prăbuși până în 2050. După ce a așteptat acea săptămână a infrastructurii adesea promisă, dar niciodată sosită sub administrația Trump, guvernul SUA a început să se miște în 2021 prin adoptarea legii bipartizane privind infrastructura, cunoscută sub numele de Infrastructure Investment and Jobs Act, care a alocat 110 miliarde de dolari pentru drumuri, poduri și alte nevoi de transport.
„Pentru prea mult timp, America a lăsat podurile să se deterioreze, ceea ce a făcut ca oamenii să fie mai puțin în siguranță, a perturbat lanțurile noastre de aprovizionare și i-a costat pe oameni timp și bani”, a declarat Buttigeg într-o declarație de presă în iulie.
Dar provocarea la adresa acestor legături economice între state și mase terestre nu face decât să se agraveze pe măsură ce lumea se încălzește. Jim Tymon, director executiv al American Association of State Highway and Transportation Officials, a declarat pentru The New York Times că grupuri de oameni de știință, ingineri și agenții se grăbesc să pună în aplicare standarde rezistente la schimbările climatice pentru poduri.
Această problemă este, de asemenea, mai mare decât un simplu metal care își schimbă forma. Intensificarea precipitațiilor crește șansele ca podurile să fie distruse de ape, lucru care s-a întâmplat mult prea des în timpul inundațiilor torențiale din Vermont în luna iulie. Precipitațiile abundente sporesc, de asemenea, „eroziunea podurilor”, care erodează solul din jurul bazei unui pod, făcându-l mai puțin stabil.
Între timp, îmbinările umflate ale podurilor fac, de asemenea, ca podurile de oțel, care sunt proiectate să se îndoaie sub sarcini grele pentru a distribui greutatea, să fie mult mai rigide, existând riscul de a pune mai multă greutate decât cea pentru care au fost proiectate grinzile.
Datele economice ale Rezervei Federale sugerează că procentajul investițiilor publice din SUA în infrastructură a scăzut cu 40 % începând cu anii 1960, astfel încât America ar fi trebuit de mult să își modernizeze drumurile, podurile și transportul public. Acum, cu complicația suplimentară a schimbărilor climatice, nu mai este timp de pierdut.
Comentează