Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Supranumit ministrul RANGĂ, Cătălin Drulă este nemulțumit de ce fac urmașii săi: 'Va îngropa calea ferată în următorii ani'

Inquam Photos / Octav Ganea
Inquam Cătălin Drulă

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, afirmă că planul de acţiune pentru infrastructură feroviară adoptat de Guvern arată, negru pe alb, ”cum va îngropa calea ferată în următorii ani”.

”Guvernul Ciucă a adoptat astăzi un plan de acţiune pentru infrastructură feroviară în care scrie negru pe alb cum va îngropa calea ferată în următorii ani. Conform acestui document oficial, doar 6% (0,37 mld din 6,2 mld) din fondurile necesare în următorii 4 ani pentru reînnoirea căii ferate vor fi alocate! Reînnoirea este operaţiunea de înlocuire a cadrului piatră spartă - traverse - prinderi - şină + macazuri (aparate de cale) şi conform Strategiei feroviare a României pe 2021-2025 este cea mai importantă operaţiune pentru revitalizarea căii ferate”, a scris, joi seară, pe Facebook, Cătălin Drulă.

Fostul ministru afirmă că, în 2021, am investit un record de 200 de milioane de lei în reînnoiri.

”Adică mai mult decât în toată perioada 2017-2020 însumat. Asta înseamnă aproape 100km de cale ferată pe care viteza a fost adusă la standardul constructiv. Un astfel de exemplu, este Buzău-Făurei, 40 km pe care cu ~12 mil € în 6 luni a fost ridicată viteza de la 30km/h la 120km/h pe unul din fire. Ei bine, exact acest sector este prins pentru reînnoire cu o valoare mincinoasă în Planul de acţiune adoptat astăzi: 190 milioane euro. În condiţiile în care în 2021, am făcut jumătate din lucrare (un fir din două) cu 12 mil euro”, a mai scris Drulă.

Fostul ministru susţine că, în mod normal, în 2022, lucrarea ar trebui continuată şi finalizat şi firul II, dar în Planul adoptat astăzi această reînnoire este trecută cu termen "după 2027".

”Am prins fonduri în PNRR pentru Reînnoire (spre exemplu, pe Bucureşti-Piteşti), dar proiectele bat pasul pe loc după ce-am plecat de la minister. Conform Strategiei pentru infrastructură feroviară, în 2021 ţinta era de 70km şi am depăşit-o: 100km după cum spuneam. Pentru 2022, ţinta este de 150km, dar pare cu noua conducere a ministerului, văzând documentele oficiale şi lipsa de acţiune, că e deja în pericol”, a mai scris Drulă.

Acesta mai arată că, pentru 2023, ţinta este de 250 de km, iar pentru 2024, de 375 de km, iar spre sfârşitul deceniului am ajunge la 700km/an.

”E nevoie de această creştere pentru a duce calea ferată într-o zonă de decenţă, dar noile intenţii strategice ale ministerului Transporturilor ne prăbuşesc speranţa. Oare dl. Grindeanu ştie că a iniţiat un document care prevede că doar 6% din fondurile necesare vor fi alocate?”, a mai scris Drulă.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, joi, că a fost aprobat Programul Investiţional, care stabileşte priorităţile pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, în valoare de 72,7 miliarde de euro. Programul prevede necesitatea realizării a 6.624.1 km de reţea rutieră dr şi realizarea a peste 3.000 de kilometri de cale ferată.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.