Surpriză de proporții pe piața auto din România: Mașinile nemțești nu mai prind top 5 în preferințeșle românilor

Autor: Andrei Ștefan

Publicat: 02-10-2025 08:10

Article thumbnail

Sursă foto: Inquam Photos / George Călin

APIA aduce în atenție primele informații oficiale despre înmatriculările de autovehicule din România în luna septembrie 2025, bazate pe datele publicate de DGPCI și prelucrate de specialiștii noștri, se arată într-un comunicat de presă al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România

Conform datelor transmise de APIA, românii au înmatriculat în luna septembrie 2025 un total de 12.409 autoturisme, iar un aspect surprinzător este faptul că tradiționalele mașini produse în Germania nu mai prind top 5 în preferințele cumpărătorilor din România.

Această informare oferă o perspectivă rapidă, la cald, asupra principalelor tendințe din piață:

  În aceasta lună înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu +39% față de septembrie 2024, ajungând la un volum de 12.409 unități.

  Autoturismele pur electrice înregistrează o creștere de +52% față de septembrie 2024, realizând o cota de piață de 6%;

Pe primele 9 luni din 2025, înmatriculările de autoturisme noi au atins 108.067 unități, cu o scădere de -5.1% față de perioada similară a anului 2024:

Top 10 înmatriculări autoturisme – mărci

MARCA

Septembrie Unități

DACIA 4124

RENAULT 1139

TOYOTA 1047

SKODA 896

HYUNDAI 690

VOLKSWAGEN 660

FORD 585

BMW 373

MERCEDES-BENZ 358

MG 280

Rest 2257

TOTAL 12409

 

Top 10 înmatriculări autoturisme – modele

DACIA LOGAN 1743

DACIA DUSTER 931

DACIA SANDERO 774

RENAULT CLIO 512

DACIA BIGSTER 401

TOYOTA COROLLA 331

SKODA OCTAVIA 317

DACIA JOGGER 261

SKODA SCALA 231

FORD PUMA 229

Rest 6679

TOTAL 12409

 Despre Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România – APIA

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile este o organizație non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înființată în anul 1994, membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA, din 1996.

Misiunea APIA este de a reprezenta și susține interesele principalilor jucători din piața auto din România, implicându-se activ în dialogul cu autoritățile, prin promovarea practicilor sustenabile din industrie, prin educarea consumatorilor și prin oferirea de analize esențiale și relevante pentru acest sector.

APIA este organizatorul unor evenimente publice definitorii pentru piața autohtonă și anume: Salonul Internațional Auto București - SIAB și Forumul Mobilității Sustenabile – FMS.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri