Telefonul Vârstnicului, linia gratuită a Fundaţiei Regale Margareta - 115.000 de apeluri şi 22.000 de beneficiari

Autor: Mirea Andreea

Publicat: 13-10-2025 12:13

Article thumbnail

Sursă foto: freepik.com

Telefonul Vârstnicului, linia gratuită a Fundaţiei Regale Margareta a României, le-a oferit vârstnicilor, pe parcursul a 10 ani de funcţionare, informare, sprijin emoţional şi recomandări pentru o viaţă activă, echipa de asistenţi sociali răspunzând la 115.000 de apeluri, oferind îndrumare şi soluţii pentru nevoile a 22.000 de beneficiari unici din toate regiunile ţării.

"Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită din România dedicată persoanelor vârstnice, împlineşte 10 ani de activitate. Lansat pe 1 octombrie 2015 de Fundaţia Regală Margareta a României, serviciul social licenţiat a devenit un reper, la nivel naţional, pentru informare, consiliere socială şi sprijin emoţional adresat seniorilor. În prezent, populaţia rezidentă de seniori (65+ ani) a României numără peste 3,8 milioane de vârstnici, iar 1,35 milioane declară că locuiesc singuri. Timp de un deceniu, echipa de asistenţi sociali a răspuns la 115.000 apeluri, oferind îndrumare şi soluţii pentru nevoile a 22.000 de beneficiari unici din toate regiunile ţării", informează FRMR, într-un comunicat transmis luni AGERPRES.

Potrivit sursei citate, Telefonul Vârstnicului nu este doar o linie telefonică, ci un barometru social naţional şi o reţea de solidaritate pentru o bătrâneţe trăită cu demnitate, în cei 10 ani de funcţionare 8.723 de vârstnici obţinând informaţii utile şi actualizate, 7.054 de apelanţi - informaţii despre serviciile disponibile, îndrumare către centre pentru vârstnici şi proceduri de îngrijire instituţională şi resurse comunitare sau la instituţii specializate în furnizarea de îngrijire medicală la domiciliu, 3.605 de seniori cu dificultăţi financiare sau materiale - direcţionaţi către resurse din comunitate, 1.967 - sprijiniţi moral.

Datele colectate la Telefonul Vârstnicului în perioada 2015-2025 arată că singurătatea rămâne principala vulnerabilitate - 51% dintre apelanţi locuiesc singuri, accesul la informaţii corecte şi actualizate este vital - 40% au solicitat recomandări clare despre servicii, drepturi sau proceduri, nevoia de îngrijire în raport cu gradul de dependenţă creşte - unul din trei apeluri a vizat servicii de îngrijire la domiciliu sau centre rezidenţiale, vulnerabilitatea financiară persistă - 17% au cerut sprijin material sau financiar, seniorii vor să rămână activi - 8% caută voluntariat, cluburi de seniori, cursuri digitale, iar modelele intergeneraţionale funcţionează - colaborarea între seniori şi copii aduce beneficii ambelor generaţii, precizează sursa citată.

Linie gratuită, confidenţială şi deschisă la nivel naţional

Telefonul Vârstnicului rămâne o linie gratuită, confidenţială şi deschisă la nivel naţional de luni până vineri între orele 8:00 şi 20:00 şi sâmbăta între orele 8:00 şi 16:00, la numărul 0800 460 001, gestionată de Fundaţia Regală Margareta a României.

Linia telefonică dedicată seniorilor a fost înfiinţată cu sprijinul Fundaţiei Vodafone România.

Telefonul Vârstnicului se constituie ca o hartă a serviciilor sociale existente şi un centru de consiliere pentru persoanele vârstnice care nu beneficiază de îngrijire rezidenţială, asistenţii sociali ai liniei telefonice operând cu o bază de date de circa 1.500 de instituţii şi organizaţii care oferă multiple servicii prin intermediul angajaţilor lor în toate punctele de lucru, în sedii mari sau filiale pe care le au în ţară, conform obiectului de activitate.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri