Românii interesaţi de vehicule second-hand vor ca numărul de kilometri parcurşi să nu depăşească 37.000, în timp ce, la nivel internaţional, clienţii achiziţionează vehicule cu un număr mediu de 40.000 de kilometri parcurşi, arată o analiză de specialitate realizată de reprezentanţii unei platforme globale online, notează news.ro
Conform datelor centralizate de Tradus.com, în medie, în România, există o preferinţă pentru vehicule comerciale rulate fabricate în anul 2008, iar la nivel global utilizatorii se orientează către utilaje fabricate începând cu 2007.
"Utilizatorii din România preferă în principal vehiculele comerciale uşoare, adică cele sub 3 tone, cum sunt dubiţele, spre deosebire de preferinţa generală pe plan global pentru camioane. Totuşi, în căutările de pe platformă, se poate observa o similaritate în preferinţele globale şi cele ale românilor: o cerere în creştere pentru unităţi agricole", notează realizatorii analizei.
Anul trecut, platforma Tradus a fost vizitată de trei milioane de utilizatori din cele 45 de ţări în care este prezentă, iar 17% din totalul accesărilor au provenit din România.
În primele primele 5 luni din 2020, s-au înregistrat, deja, 2,9 milioane de vizite, 14% din acestea fiind realizate de utilizatorii din ţara noastră.
"Tendinţa pentru toate sectoarele de activitate este de digitalizare şi îmbunătăţire a procesului de relaţionare cu clienţii, accelerată şi de contextul medico-sanitar actual. În 2019, lucrurile au evoluat pozitiv pentru platforma Tradus, însă de la începutul anului am văzut cu adevărat cât de important este mediul online pentru toate tipurile de tranzacţii. În 2020 am observat că numărul de vizite de pe platformă a atins aproape nivelul înregistrat într-un an întreg, iar cererea pentru vehicule comerciale rulate este şi ea în creştere. Obiectivul nostru este să identificăm şi să dezvoltăm soluţii pentru a simplifica, cu ajutorul tehnologiei, achiziţia vehiculelor comerciale la nivel internaţional. În ultimele luni am văzut cum un serviciu digital precum Tradus a fost util pentru continuarea activităţii în aceste industrii cheie: agricultură, transport şi construcţii", susţine Nadja Sorgel, general manager Tradus
Potrivit sursei citate, decizia de cumpărare a românilor este influenţată de ţara de provenienţă a vehiculelor. Astfel, aceştia se orientează în special după vehicule din Germania, Italia şi Belgia.
Per ansamblu, informaţiile înregistrate în platformă evidenţiază faptul că românii au preferat Mercedes-Benz, Volkswagen şi Nissan ca branduri pentru vehicule comerciale uşoare, tendinţele fiind aproape aceleaşi ca pe plan internaţional, cu o singură diferenţă şi anume o mai mare încredere în Iveco decât în Nissan pentru achiziţia de dubiţe.
Pentru achiziţia de camioane, atât în România, cât şi pe plan global, marca Mercedes-Benz este favorită. Totuşi, românii preferă şi camioane produse de DAF şi Volvo, în timp ce pe plan global utilizatorii aleg Iveco sau MAN ca mărci de încredere.
În ceea ce priveşte tractoarele, căutările de pe platforma online arată diferenţa de gusturi la nivel local şi global: local, se caută în primul rând tractoare New Holland şi Renault, iar abia apoi John Deere, însă la nivel internaţional această marcă din urmă conduce topul, urmată de Fendt şi New Holland.
Numărul mediu de kilometri parcurşi de vehiculul comercial rulat este deosebit de important în decizia de achiziţie, iar românii interesaţi de vehicule second hand vor ca numărul de kilometri parcurşi să nu depăşească 37.000, faţă de preferinţele la nivel internaţional, unde clienţii sunt mai flexibili şi achiziţionează vehicule cu un număr mediu de 40.000 de kilometri parcurşi.
Analiza celor de la Tradus.com a avut la bază date de pe platformă din perioada ianuarie - decembrie 2019 şi a vizat numărul total de vizitatori de pe platformă, ponderea vizitatorilor români, preferinţa pentru categoriile de vehicule comerciale, brandurile prezente pe platformă, ţările preferate de cumpărători şi datele caracteristice care îi interesează în procesul de achiziţie. În acelaşi timp, au fost folosite date din perioada ianuarie - mai 2020 pentru a identifica numărul de vizitatori pe plan global şi ponderea vizitatorilor români.
Tradus.com este o platformă globală online dedicată autovehiculelor comerciale şi echipamentelor rulate, lansată în anul 2017. Platforma face parte din portofoliul companiei Olx Group.
Platforma aduce împreună cumpărători şi vânzători din peste 40 de ţări. În acest context, vânzătorii ajung la o bază de cumpărători validată în toată Europa şi nu numai, iar cumpărătorii pot accesa un portofoliu larg şi cuprinzător de oferte internaţionale, beneficiind de evaluări de preţuri bazate pe date.
Tradus face parte din portofoliul companiei Olx Group. Grupul Olx este cea mai importantă platformă online pe pieţele emergente, cu 19 pieţe şi peste 350 de milioane de cumpărători din 40 de pieţe.
Tendințe de cumpărare - Românii interesaţi de vehicule second-hand vor ca numărul de kilometri parcurşi să nu depăşească 37.000 de km
Explorează subiectul
Articole Similare

6
Craiova, Braşov, Sibiu şi Bucureşti se află în topul preferinţelor turiştilor pentru târgurile de Crăciun: preţurile medii la cazare în marile oraşe pornesc de la 160–170 euro pe sejur (studiu)
6

4
Bursa de la Bucureşti a închis în creştere prima şedinţă de tranzacţionare a acestei săptămâni
4

2.808
Un retailer care vinde produse la doi euro deschide un nou magazin în România
2.808

1.009
Moţiunea simplă la adresa ministrului Energiei a fost respinsă - Bogdan Ivan a pus gând rău șmecherilor din domeniu: "Dacă unii s-au comportat ca într-un Vest Sălbatic şi au permis preţuri speculative, aceste lucruri vor înceta"
1.009

1.088
UPDATE Glasul roților de tren în Parlament - Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, față în față cu moțiunea AUR: "România merge înainte pe șine moderne, electrificate și sigure"
1.088

50
Ford începe vânzarea de mașini rulate pe platforma Amazon
50

43
Spania pregătește un tren sub două ore între Madrid și Barcelona
43

52
Cehia își asigură viitorul energetic. Investește 19 miliarde de dolari în noi reactoare nucleare
52

70
Veste bună pentru culturile de porumb și floarea-soarelui: România ia măsuri împotriva unui dăunător periculos
70

4.872
Bolojan le spune primarilor să se pregătească: fonduri puține, proiecte amânate, investiții blocate
4.872

10.395
Șefa unei companii de stat, șocată de propriul salariu: 'Aoleu… mult' / Averea pe care o câștigă lunar Manuela Pătrășcoiu, nuca tare din CNI
10.395

5.471
Taxele locale cresc cu 75,25%. Anunțul primarului Constantin Toma
5.471

2.948
UE ne cere taxe mai multe și mai mari! Comisia Europeană a revizuit în jos creșterea economică a României pe 2025 și 2026
2.948


















Comentează