În București, în primele opt luni ale anului 2025, 2 persoane au decedat și 32 au fost rănite grav în accidente în care au fost implicate trotinete electrice. Titi Aur, fost pilot de raliuri, trage un semnal de alarmă şi propune o soluţie.
Expertul în conducere defensivă spune că și conducătorii de trotinete electrice ar trebui să aibă RCA, pe codul numeric personal al conducătorului, iar aceasta să crească la fiecare accident. Potrivit statisticilor, 7 accidente în care sunt implicați tineri au loc în fiecare zi în Români. În lipsa infrastructurii, de cele mai multe ori, cei care folosesc trotinetele electrice sunt obligați să circule pe carosabil printre mașini.
"Dacă trotinetele electrice vor fi asigurate, nu vor responsabiliza pe cei de la ghidon neapărat, pe când dacă e pe CNP, te face mai responsabil. Că ai 14-16 ani sau 40 de ani, vrei să mergi cu trotineta îţi faci un RCA pentru trotinetă, bicicletă electrică. Dacă faci un accident are cine să plătească, dar să fie obligat în acelasi timp când faci acest RCA să faci un chestionar măcar să ştii să mergi pe dreapta, să ştii ce înseamnă stop, trecerea de pietoni", a declarat Titi Aur, pentru Observator.
Statele UE au fost obligate din 2021 să să introducă asigurările obligatorii pentru conducătorii de trotinete electrice. Statul nu a modificat însă legislația.
Polițiștii s-au săturat
Oamenii legii s-au săturat până peste cap de debandada produsă de trotinetiști în trafic. Polițiștii cer stații mobile cu care să măsoare viteza trotinetelor. Sindicatul Europol a atras atenția că siguranţa rutieră nu e opţională şi solicită dotarea cu staţii mobile de măsurare a vitezei trotinetelor electrice.
”Siguranţa rutieră nu e opţională! În timp ce în România apar zilnic incidente tragice în care sunt implicaţi conducătorii de trotinete sau alte vehicule electrice, în multe ţări europene autorităţile au făcut deja un pas important: au achiziţionat staţii mobile de măsurare a vitezei acestor mijloace de transport”, au transmis sindicaşiştii Europol.
Potrivit acestora, poliţiştii din alte state pot verifica în timp real dacă trotinetele sau bicicletele electrice au fost modificate pentru a depăşi viteza maximă legală, scrie News.ro.
”La noi, aceste verificări sunt posibile doar prin R.A.R., printr-o procedură birocratică şi anevoioasă. Între timp, vieţi omeneşti sunt puse în pericol. Este timpul să înţelegem că tehnologia ne poate ajuta să salvăm vieţi. România are nevoie de măsuri rapide şi eficiente pentru protejarea tuturor participanţilor la trafic”, au mai transmis sindicaliştii.
Comentează