Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

TOPUL fast food-urilor străine din România: care e SINGURA companie care a avut profit în pandemie

Risco
fast food

Sphera Franchise Group, care operează restaurantele KFC (în România, Italia şi Moldova) şi Pizza Hut şi Taco Bell (în România), a încheiat primul trimestru al anului cu vânzări în restaurante de 211,4 milioane lei, în creştere cu 6,6% faţă de acelaşi trimestru din 2020. Grupul a trecut pe profit în primele trei luni ale anului 2021, profitul net crescând cu 105% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 0,5 milioane lei. Pe companii din grup, KFC România şi KFC Moldova au încheiat primul trimestru cu un profit net cumulat de 13,9 milioane lei, iar KFC Italia a avut pierderi de 8 milioane lei, ca efect al restricţiilor anti-Covid severe impuse de autorităţile italiene. Pizza Hut România a avut pierderi de 3,7 milioane lei, iar Taco Bell România pierderi de 1 milion de lei.

"Sphera Franchise Group a raportat în trimestrul 1 2021 vânzări în restaurante de 211,4 milioane lei, cu 1,5% faţă de trimestrul 4 2020 şi cu 6,6% comparativ cu trimestrul 1 2020, susţinute de performanţele solide ale KFC România, Taco Bell România şi KFC Moldova. Vânzările din Italia au crescut cu 2,5%, în timp ce Republica Moldova a raportat vânzări cu 19% mai mari faţă de trimestrul 1 2020, având a doua cea mai mare cifră de afaceri înregistrată de la debutul pandemiei, determinată de o creştere cu 8% a vânzărilor cu livrare", arată grupul.

Ca performanţa individuală, KFC România şi KFC Moldova au încheiat primele trei luni ale acestui an cu un EBITDA cumulat de 19,6 milioane lei şi un profit net de 13,9 milioane lei, în timp ce Taco Bell România a raportat un profit din exploatarea restaurantelor de 0,1 milioane lei, dar pierderi de 1 milion lei. Pizza Hut România a înregistrat o pierdere netă de 3,7 milioane lei, iar KFC Italia a avut un rezultat negative de 8 milioane lei, ca efect al restricţiilor anti-Covid severe impuse de autorităţile italiene.

Pizza Hut, pe de altă parte, a reuşit să înregistreze cea mai mare cifră de afaceri din trimestrul 2 2020 şi să reducă pierderile cu 20,5%, datorită deciziei grupului de a închide locaţiile neperformante, începând cu trimestrul 3 2020.

În aceeaşi perioadă, veniturile grupului au crescut cu 6,9% faţă de perioada similară a anului trecut şi cu 1,7% faţă de trimestrul 4 2020. Sphera a înregistrat un EBITDA normalizat de 13,1 milioane lei, cu 271% mai mare faţă de perioada similară a anului anterior, şi o marjă de 6,2%.

”Primul trimestru al anului 2021 a fost cel mai bun trimestru al grupului Sphera pe piaţa românească de la debutul pandemiei în ceea ce priveşte vânzările din restaurante. Rezultatul este cu atât mai remarcabil cu cât arată o creştere a vânzarilor de peste 6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când numai două săptămâni au fost afectate de restricţii. În aceste prime trei luni ale anului curent ne-am axat pe dezvoltarea vânzărilor prin parteneriate cu agregatoarele de alimente, promoţii pentru canalele de livrare şi Drive Thru, precum şi am continuat investiţiile în dezvoltarea reţelei de magazine în România şi Italia”, declară Călin Ionescu, CEO Sphera.

Vânzările obţinute prin livrări de către agregatori sau prin propria capacitate au rămas la acelaşi nivel ca în trimestrul 4 2020, 31% din totalul comenzilor pe toate cele trei pieţe de activitate ale grupului, iar valoarea acestora a fost de 65,9 milioane lei.

Sphera are un serviciu propriu de livrare în România pentru KFC şi Pizza Hut, în timp ce pentru Taco Bell, precum şi pentru KFC în Italia şi Republica Moldova, Grupul livrează exclusiv prin intermediul platformelor de agregare a alimentelor precum Glovo sau UBER Eats.

”Ponderea relativ ridicată a livrărilor în totalul vânzărilor în primul trimestru al anului 2021 a fost menţinută în principal din cauza vremii reci, precum şi a restricţiilor asupra mesei în interior în majoritatea restaurantelor operate de grup. Pe măsură ce vremea se îmbunătăţeşte, campania de vaccinare progresează şi restricţiile la interior se ridică, ponderea vânzărilor prin livrare este de aşteptat să scadă, atingând niveluri similare cu cele înregistrate în trimestrul 3 2020. De altfel, Sphera, care a fost prima companie HoReCa din România care a amenajat în propriile restaurante centre de vaccinare pentru angajaţi şi familiile lor, a oferit, în perioada 14-16 mai, şi posibilitatea rapelului pentru cei care au dorit acest lucru”, declară Valentin Budes, director financiar Sphera.

În perioada menţionată, grupul a menţinut sub control cheltuielile, care au crescut cu doar 2,5%, pe fondul unei gestionări atente a nivelului datoriei şi a creşterii volumelor vânzărilor. De asemenea, cheltuielile cu salariile şi beneficiile angajaţilor au scăzut cu 6,1% faţă de perioada similară a anului trecut, consecinţă a reducerii numărului de ore lucrate.

Totodată, Sphera a obţinut reduceri de 1,25 milioane lei la chiria fixă, din care 0,72 milioane lei au fost acordate în România, 0,52 milioane lei în Italia şi 11.000 lei în Republica Moldova.

Sphera a primit în primul trimestru ajutor de stat în valoare de 919.000 lei, dintre care 840.000 lei au fost acordaţi de Guvernul României şi 79.000 lei de către statul italian. La sfârşitul primului trimestru al anului 2021, grupul avea în total 4.787 de angajaţi pe toate cele trei pieţe în care activează. În aceeaşi perioadă aproximativ 4% dintre angajaţii din România şi 17% dintre angajaţii din Italia au fost în şomaj tehnic.

În primul trimestru, Sphera a deschis două restaurante KFC, unul în Sfântu Gheorghe, România şi unul în Lazio, Italia, acesta din urmă fiind primul magazin Drive Thru din afara României.

În primul trimestru al anului 2021, Sphera a deschis 2 restaurante noi -un nou restaurant KFC în România, în Sfântul Gheorghe şi un nou restaurant KFC în Italia -prima locaţie Drive Thru din afara României, în Lazio. În acelaşi timp, în România, o locaţie Pizza Hut Delivery a fost identificată ca neperformantă şi închisă, fiind deja înregistrat provizion pentru depreciere la 31 decembrie 2020.

 

La 31 martie 2021, Sphera opera 159 de restaurante, dintre care 138 cu sediul în România (87 KFC, 21 Pizza Hut, 17 Pizza Hut Delivery şi 11 restaurante Taco Bell, 1 restaurant sub marca Paul şi 1 subfranchizor PHD), 19 restaurante KFC în Italia şi 2 în Moldova.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.