Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită Guvernului să explice de ce tolerează menţinerea preţului crescut al carburanţilor, după ce cotaţia barilului de petrol a scăzut aproape la jumătate faţă de perioada în care preţurile la pompe au explodat.
"Consiliul Concurenţei ar fi trebuit să vadă cartelul benzinarilor, dar va avea nevoie de 15 ani să constate acest fapt evident, la fel ca în alte situaţii. Ţinem să amintim Guvernului României că nu suntem cetăţeni de mâna a şaptea, nu suntem analfabeţi sau persoane cu retard. Putem citi ştirile şi putem analiza singuri situaţia în care ne aflăm. Dorim doar explicaţii în legătură cu bătaia de joc generalizată care ne afectează pe toţi", se arată într-un comunicat al Confederaţiei transmis joi AGERPRES.
Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, a arătat, în context, că explozia pe care o consideră nejustificată a preţurilor benzinei şi motorinei a fost explicată prin creşterea preţului barilului de petrol şi prin criza mondială anunţată după 24 februarie, când a început conflictul din Ucraina. Pe de altă parte, însă, acesta precizează că preţul barilului a scăzut sub 90 de dolari, de la începutul lunii august, iar preţurile la pompă nu s-au modificat.
"Explozia absolut nejustificată a preţurilor benzinei şi motorinei ni s-a explicat prin creşterea preţului barilului de petrol şi prin criza mondială anunţată după 24 februarie, când a început conflictul din Ucraina. Am acceptat şi poveştile ministrului Energiei care ne-a spus că Putin e de vină. Dar a scăzut preţul barilului sub 90 de dolari, de la începutul lunii august, iar la pompă rămân aceleaşi preţuri umflate în aşa-zisa criză. Cum procedăm? Îl chemăm pe Putin să constate că benzinarii îşi bat joc de noi? În timp ce Guvernul României se laudă cu programul finanţat de UE "Ajutor pentru România", adică 250 de lei la fiecare două luni, pe nişte carduri care au costat mai mult decât ajutorul acordat săracilor, acelaşi guvern pare că se străduieşte să crească numărul persoanelor care vor fi dependente de ajutorul de subzistenţă, prin lipsa totală a oricărei acţiuni ce ar putea duce la scăderea preţurilor la produse şi servicii. Scăderea preţului carburanţilor la pompă ar fi trebuit deja să fie prima soluţie, mai ales pentru că preţul barilului de petrol e în continua scădere", a declarat Vasile Ştefănescu, potrivit comunicatului citat.
Transportatorii, revoltați de prețul crescut al carburanților: 'Cum procedăm? Îl chemăm pe Putin să constate că benzinarii îşi bat joc de noi?'
Explorează subiectul
Articole Similare

857
VIDEO România, în pericol de blackout la iarnă! Avertismentul sumbru făcut de ministrul Energiei
857

16
Cristian Popa (BNR): Piața monetară s-a echilibrat, indicele ROBOR a coborât la 6,50%
16

34
Surpriză pe piața muncii: tot mai mulți români de peste 45 de ani își caută activ job
34

2.108
VIDEO Dezvăluire halucinantă: România a ajuns să plătească 27.000 de lei pe un megawatt și am vândut cu un leu
2.108

1.508
VIDEO Cum a ajuns România să aibă cea mai scumpă energie din lume, dar hidrocentralele zac nefinalizate? Explicațiile ministrului Bogdan Ivan
1.508

1.359
Supriză pentru utilizatorii de cartele mobile Telekom: Din noiembrie vor fi portați către Digi
1.359

40
Premieră mondială: Shein va deschide primele sale magazine permanente în Franţa
40

47
11 stații de încărcare pentru mașini electrice au fost instalate pe Autostrada A1, în cadrul unui proiect co-finanţat de UE
47

49
Datele meteo europene ating un nivel record de cerere: inteligența artificială accelerează interesul
49

3.316
VIDEO După mult timp mai vine și o veste bună de la Guvern: Nu mai suntem în acest pericol
3.316

121
Cristina Chiriac a fost reconfirmată, pentru al treilea mandat consecutiv, la şefia CONAF
121

47
CFR SA a emis ordinul pentru proiectarea Lotului 5 Craiova - Caransebeş
47

1.727
'Incompatibilitate' - ANI îl scoate din joc pe șeful companiei de stat Conpet. Cine preia conducerea interimară
1.727
Comentează