Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Tranzacţia medie realizată online cu cardul în România s-a majorat cu 15%, în 2022

playtech.ro
card cont bancar

Valoarea medie a unei tranzacţii online efectuate cu cardul, în România, a crescut cu 15%, în 2022, până la 265 de lei, comparativ cu anul anterior, conform datelor publicate, joi, de către un procesator de plăţi electronice.

La nivel general, Netopia Payments a înregistrat o creştere de 35% a tranzacţiilor procesate, în cursul anului trecut faţă de 2021, iar media tranzacţiilor lunare a depăşit 3 milioane, prin toate metodele de plată, potrivit Agerpres.

Potrivit sursei citate, în topul categoriilor de produse şi servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăţi electronice în 2022 s-au aflat: utilităţile, serviciile financiare, produsele de mobilier, fashion sau IT&C.

De asemenea, cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacţii procesate de Netopia Payments, în 2022, a fost noiembrie, perioadă în care o mare parte a comercianţilor parteneri au organizat evenimentul "Black Friday". Astfel, tranzacţiile online cu cardul, în perioada respectivă, au crescut cu aproximativ 27%, faţă de ediţia anterioară.

În ceea ce priveşte dispozitivele preferate de către români pentru a face achiziţiile online, ca în fiecare an, smartphone-ul râmâne în top, cu 72,2% din total, în comparaţie cu desktop-ul, preferat de 27,1% sau tableta de 0,7%.

Din punct de vedere demografic, în intervalul de referinţă, femeile au fost mai înclinate să cumpere online, într-o pondere de 52,4%, faţă de bărbaţi (47,6%).

În plus, segmentul de vârstă cu cel mai ridicat nivel de achiziţii online a fost reprezentat de cel între 35 şi 44 ani (25,52%), urmat 25-34 ani (22,46%), 45-54 ani (20,91%), 18-24 ani (14,33%), 55-64 ani (9,27%) şi peste 65 de ani (7,51%).

Datele centralizate de Netopia arată că oraşele în care s-au realizat cele mai multe tranzacţii online în 2022 au fost: Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov, Timişoara şi Ploieşti.

Anul trecut, procesatorul de plăţi a raportat o creştere de 20% a portofoliului de clienţi, "în linie cu direcţia e-commerce-ului local, care se extinde de la an la an".

Grupul Netopia este un conglomerat de companii româneşti înfiinţat în anul 2003, format din Netopia Payments, mobilPay Wallet, web2sms şi Kartela. În prezent, 24.000 de afaceri din industria de e-commerce folosesc serviciile şi soluţiile Netopia: plăţi mobile, tranzacţii online cu carduri bancare sau prin SMS, marketing prin SMS sau reîncărcări cartele de telefonie mobilă.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.