Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Trupa BTS urcă pe scenele din Coreea de Sud pentru prima dată din 2019: Biletele pentru concerte s-au epuizat în câteva minute

bbc.com
bts

BTS, trupa emblematică a K-pop-ului, revine joi pe o scenă din Coreea de Sud pentru prima dată din 2019 pentru trei seri de concerte la care biletele s-au epuizat în câteva minute, informează AFP.

COVID-19 a golit sălile de concerte şi a închis cluburi, însă pentru BTS lucrurile au decurs excelent în timpul pandemiei: septetul sud-coreean a scos hit după hit, şi-a extins baza de fani şi a obţinut profituri record, potrivit Agerpres.

Şi chiar dacă mai mulţi dintre membrii trupei s-au îmbolnăvit de COVID-19, grupul a menţinut ritmul în timp ce lumea a intrat în lockdown, consolidându-şi poziţia de cel mai influent boyband din lume graţie reţelelor de socializare prin intermediul fancam-urilor (videoclipuri filmate de fani) şi al livestream-urilor, susţin experţii.

"În mod ciudat, cred că pandemia a ajutat probabil BTS să îşi sporească faima globală", susţine "profesoara de K-Pop" CedarBough Saeji, de la Universitatea Naţională din Busan.

"Mulţi oameni care au rămas blocaţi în case şi căutau cu disperare ceva nou au ajuns în lumea minunată a BTS", a declarat Saeji pentru AFP.

Cântecele trupei care îţi dau o stare de bine au fost un antidot "cu adevărat perfect" pentru tristeţea generată de COVID-19, iar fanii lor născuţi în mediul digital, obişnuiţi cu live-stream-urile şi cu interacţiunea pe reţelele de socializare, s-au îndreptat în mod natural către concertele virtuale atunci când lumea se oprise, explică ea.

Într-adevăr, cel mai mare hit al BTS, "Dynamite", nu ar fi existat niciodată în lipsa COVID-19. "Am încercat să transmitem fanilor noştri un mesaj de vindecare şi de confort", a declarat Jin, unul din membrii trupei, pentru revista Esquire.

Oamenii sunt atraşi de BTS pentru că muzica lor "reflectă complexitatea lumii şi experienţele umane", este de părere şi Candace Epps-Robertson, asistentă la Universitatea din Carolina de Nord din Chapel Hill.

"Vrem să auzim cum alţii fac faţă emoţiilor dificile şi obstacolelor, dar vrem să simţim şi bucurie şi confort, iar BTS ne oferă toate acestea" a adăgat ea pentru AFP.

Industria muzicală globală a înregistrat o scădere a veniturilor din concerte odată cu închiderea sălilor de spectacole, însă cele din înregistrări au crescut semnificativ, în mare parte datorită abonamentelor la serviciile de streaming, potrivit cifrelor furnizate de industria muzicală.

Astfel, în pofida scăderii numărului de concerte, Hybe, casa de discuri a BTS, a avut un an record în 2021, cu o cifră de afaceri anuală de peste 1 miliard de dolari, ca urmare a conţinutului online şi vânzării de albume.

Deja înainte de pandemie, BTS a folosit pe scară largă reţelele de socializare pentru a menţine legătura cu fanii săi, în mare parte femei, care se autointitulează "ARMY".

Trupa şi-a transmis întotdeauna concertele în direct pentru a se adresa fanilor săi din întreaga lume, o practică care a făcut "tranziţia către concertele exclusiv online mult mai uşoară", susţine şi Jenna Gibson, doctorandă la Universitatea din Chicago.

BTS este recunoscut drept trupa care a popularizat K-pop-ul în SUA, iar experţii sunt de părere că pandemia de coronavirus i-a consolidat influenţa pe scena mondială.

Primul concert cu prezenţă fizică al trupei de la începutul pandemiei de coronavirus a avut loc pe SoFi Stadium din Los Angeles, în luna noiembrie, iar o serie de patru spectacole a generat încasări de 33,3 milioane de dolari, potrivit Billboard.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.