Obiectivul de a circula cu trenul de la Vest la Sud, la viteze comparabile cu cele din țările dezvoltate, se va atinge prin tunelul din zona Racoș-Ormeniș. Cel mai mare tunel feroviar din România se dezvoltă, iar autoritățile promit că, în patru ani, trenurile vor circula cu 130 km/h pe acest traseu, informează Euronews.
Au trecut mai bine de șase luni de când autoritățile au început lucrările la cele mai lungi tuneluri feroviare din România.
Cristi Popa, jurnalist Euronews România: „Ne-am echipat, suntem pe șantierul de la Racoș și avem onoarea ca directorul întregii lucrări să ne arate cum stau lucrurile, să stabilim un plan și să vedem cât de mult au evoluat oamenii din momentul în care au început săpăturile la tunel.”
„Mașinăria aceasta este plină de motoare, în zona aceasta este greu să muncești, este foarte mult praf. Chiar și așa, treaba merge mai departe, iar aici vedem fiecare placă montată după fiecare luptă cu întregul munte. Acum vorbim de o lungime de 330 de metri, la final lungimea întregului tunel va fi de șapte kilometri.”, a spus Cristi Popa.
Circa 600 de muncitori lucrează la cele două tuneluri din zona Ormeniș, parte a proiectului de modernizare a căii ferate dintre Brașov și Sighișoara.
În momentul actual, lucrările au o întârziere de o lună
Ionuț Ciurea, director asociația Pro Infrastructura: „Avem un proiect licitat, ofertat, în 2017. Din păcate, s-a stat nepermis de mult, vreo trei ani de zile în licitație. Odată ce licitezi cu prețuri de 2017, pui mâna pe contract în 2020 și-l execuți în 2023-2024, nu poți să ai pretenția că realitatea financiară în 2023-2024 e aceeași cu cea din 2017. Depinde cum privești, o lună și trei ani, nu e nicio problemă.”
Comentează