Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Uber îşi va lansa oferta publică iniţială: Evaluare este mai mică cu o treime faţă de aşteptări, 80,5 miliarde de dolari

Noizz.ro
Taxi UBER Clerver Taxify

Uber Technologies cea mai mare companie de ride-hailing din lume, îşi va lansa oferta publică iniţială cu o evaluare mai mică cu până la o treime faţă de aşteptările iniţiale, cuprinsă între 80,5 miliarde de dolari şi 91,5 miliarde de dolari, relatează Reuters, potrivit news.ro.

Evaluarea inclusă în documentele depuse vineri la autorităţile de reglementare este sub valoarea de 120 de miliarde de dolari estimată anul trecut de bancherii de investiţii şi apropiată de evaluarea atinsă într-o rundă de finanţare privată din 2018.

Nivelul mai scăzut al evaluării reflectă performanţele slabe ale acţiunilor companiei concurente mai mici Lyft, după listarea care a avut loc luna trecută.

Acţiunile Lyft au încheiat tranzacţiile de vineri în scădere cu 20,5% faţă de preţul din oferta publică iniţială, pe fondul scepticismului investitorilor legat de perspectivele de profitabilitate ale companiei americane.

Lyft a încheiat listarea la o evaluare de 24,3 miliarde de dolari, sumă echivalentă cu aproximativ de 11 ori veniturile.

Citește și: Administrația Prezidențială a anunțat întrebările la care vor răspunde românii la Referendumul pe Justiție

În schimb, nivelul superior al intervalului ţintit de Uber pentru evaluare ţinteşte un nivel de opt ori veniturile din 2018.

”Considerăm că reducerile recente de preţuri pentru Uber şi Lyft arată ezitările investitorilor de a investi în modele de afaceri netestate, consumatoare de capital şi neprofitabile, în această etapă de încheiere a ciclului economic”, a explicat Asad Hussain, analist la firma PitchBook.

În documentele depuse, Uber a stabilit un interval de 44-50 de dolari pe acţiune. Compania va vinde 180 de milioane de acţiuni în cadrul ofertei, pentru a atrage până la 9 miliarde de dolari, alte 27 de milioane de acţiuni urmând să fie vândute investitorilor actuali, pentru până la 1,35 de miliarde de dolari.

Reuters a estimat în această lună că valoarea combinată a acţiunilor care vor fi vândute de Uber în cadrul ofertei va fi de circa 10 miliarde de dolari.

Oferta publică iniţială a Uber va fi cea mai mare din Statele Unite după listarea gigantului chinez de comerţ electronic Alibaba Group, în 2014.

Uber a început vineri şi un turneu de 10 zile pentru promovarea ofertei şi a companiei pentru investitori.

Uber anticipează că va stabili preţul ofertei publice pe 9, iar tranzacţiile la bursa din New York vor începe o zi mai târziu, au declarat persoane apropiate situaţiei.

Dintre acţiunile care vor fi vândute investitorilor actuali al Uber, 6,86 de milioane vor proveni de la fondatorii Travis Kalanick şi Garrett Camp, ceea ce înseamnă că aceştia ar putea încasa cumultat 43 de milioane de dolari, dacă preţurile din ofertă vor fi la nivelul maxim al intervalului de preţ ţintit.

Uber va primi o mulţime de întrebări din partea investitorilor, între care când va obţine profit, cum va face tranziţia spre vehicule autonome şi dacă modelul său de afaceri poate suporta costurile mai mari provocate de noile reglementări referitoare la salariile minime.

Uber a raportat pentru primul trimestru o pierdere netă atribuibilă companiei de circa 1 miliard de dolari, la vânzări de aproximativ 3 miliarde de dolari.

Compania a mai anunţat că PayPal va cumpăra acţiuni Uber în valoare de 500 de milioane de dolari, prin intermediul unui plasament privat, la preţul care va fi stabilit prin oferta publică iniţială. Cele două companii au arătat că îşi extind un parteneriat existent în domeniul plăţilor comerciale.

Acordul este similar cu investiţia de 500 de milioane de dolari făcută de NBCUniversal, parte a grupului Comcast, în Snap, proprietarul platformei Snapchat, înainte de oferta publică iniţială a acestuia, din 2017.

Alte două oferte publice iniţiale, ale Pinterest şi company Zoom Video Communications, au performant mai bine decţt oferta Lyft. Uber a ales în schimb o evaluare conservatoare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.