Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ULUITOR Cum vrea ministrul Educației să rezolve problemele analfabetismului funcțional: Profesorii să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze comentariile

Facebook
monica anisie

Monica Anisie a declarat că rezultatele de la testarea PISA 2018 pot reprezenta „un semnal de alarmă” pentru construcția subiectelor pentru evaluările naționale din anii următori. Ministrul a anunțat că va cere profesorilor de Limba română să înceteze să mai ceară copiilor memorarea comentariilor.

Ministrul a menționat, marți, în cadrul unei conferințe de presă organizate la minister, că rezultatul de la testarea PISA 2018 pe lectură poate trage și un semnal de alarmă în vederea construcției subiectelor pentru Evaluările Naționale viitoare.

Citește și: Ministrul Monica Anisie explică de ce România nu trebuie să fie îngrijorată de rezultatele dezastruoase la testele PISA

„Ceea ce ne spune, de fapt, și rezultatul de la testarea PISA pe lectură putem aplica și pentru ceea ce se întâmplă în sistem astăzi la limba și literatura română, dar poate ne trage și un semnal de alarmă acest rezultat pentru construcția subiectelor pentru evaluările naționale, construcție care este deja publică peste anul acesta școlar. Poate pentru anul viitor ne gândim mai mult la modul în care construim subiectele și ce competență urmărește să dezvolte copilului”, a declarat ministrul.

Anisie va solicita profesorilor de Limba română „să înceteze” să mai ceară copiilor memorarea comentariilor la clasă, menționând că în calitate de profesor nu a fost niciodată adepta acestei tehnici.

Citește și: Va fi gata până la 15 decembrie! Asigurările date de premierul Ludovic Orban

„Să răspund în calitate de profesor de Limba Română, nu în calitate de ministru: nu am fost adepta niciodată a memorării comentariilor, ci întotdeauna mi-am dorit ca elevii mei să-și dezvolte gândirea critică, ei să realizeze acele comentarii de text. Eu nici măcar nu le spun comentarii, pentru că vorbim despre o interpretare a unui text literar. Acum vă răspund în calitate de ministru, voi solicita colegilor mei să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze acele comentarii, dar răspunsul colegilor profesori de limbă română va fi că trebuie să învețe pentru examenul de Bacalaureat sau pentru Evaluarea Națională niște comentarii”, informează Anisie.

Anisie a precizat faptul că rolul profesorului la clasă este acela de a creea competență, de a dezvolta o idee pe un text la prima vedere.

Citește și: Panică în Educație! Cifrele care cutremură sistemul

„În ceea ce privește examenul de Bacalaureat acolo, la subiectul al III-lea avem un reper important pe care trebuie să-l dezvolte și anume particularitățile de construcție ale unui text”, informează ministrul.

Marți a fost publicat clasamentul PISA 2018, România înregistrând cel mai slab punctaj din ultimii ani în clasamentul care arată cât de pregătiţi sunt elevii de 15 ani. Ţara noastră se clasează pe locul 47 din 79 de ţări. Gradul de analfabetism funcţional este mare: 44% dintre elevi nu înţeleg ce citesc.

Citește și: Surse PSD ar vrea să blocheze legea privind eliminarea pensiilor speciale .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.