DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

ULUITOR Jurnalist ungar, concediat după ce a publicat o fotografie cu Viktor Orban

concedieri

Redactorul-şef al revistei 168 Ora, un săptămânal care a publicat o imagine în care premierul Viktor Orban apare înconjurat de familia sa, a fost concediat miercuri, un gest care provoacă noi îngrijorări cu privire la libertatea presei în Ungaria, relatează AFP, potrivit news.ro.

În imagine - care a fost publicată de către Orban anterior pe site-ul său - şeful Guvernului pozează la domiciliu împreună cu soţia şi cei cinci copii, cu vârste cuprinse între 16 şi 31 de ani.

Imaginea ilustrează un articol pe tema politicii Ungariei în domeniul natalităţii publicat săptămâna aceasta de revista 168 Ora.

”Etic îngrijorătoare”, această decizie editorială ”a depăşit limitele prostului gust”, amestecând viaţa privată şi subiecte politice, a apreciat proprietarul acestei reviste, Pal Milkovics, citat de presă.

Citește și: VERDICT POLITIC cu Dana Budeanu, episodul 111: Măi, fătălăilor! Vă explică Dănuța cum e cu autostrăzile .

”Copiii trebuie să fie protejaţi, indiferent de rolul pe care-l joacă părinţii lor”, pledează Milkovics, care dă asigurări că a luat această decizie fără să fie supus vreunei presiuni.

”Ei nu trebuie să fie instrumentalizaţi sau să devină o ţintă, subliniază el.

Pal Milkovics a luat această decizie după demisia, la sfârşitul lui iulie, a redactorilor site-ului far al jurnalismului independent din Ungaria, Index.hu, care se temeau că-şi pierd independenţa faţă de Viktor Orban după destituirea redactorului lor şef.

În mandatele suveranistului Viktor Orban, presa publică a devenit ”antena” politicii guvernului, după ce apropiaţi ai puterii au cumpărat porţiuni întregi ale sectorului presei private.

Aceste transformări au contribuit la declanşarea, la sfârşitul lui 2018, a unei proceduri excepţionale, în baza articoluluii 7 al Tratatului UE, cu privire la riscul ”încălcării grave” a valorilor Uniunii Europene (UE).

Ungaria, un stat membru UE din 2004, se află pe locul 89 din 180 în clasamentul libertăţii presei publicat de ONG-ul Reporters sans frontières (RSF).

Ea era pe locul 23 atunci când Orban a ajuns la putere, în 2010.

RSF cere instituţiilor europene să condiţioneze distribuirea fondurilor UE de respectarea statului de drept şi ”să sancţioneze inechitatea ajutoarelor publice acordate presei”.

”În 2017, Index.hu a obţinut doar 4,5% din publicitatea de stat destinată presei online, în timp ce concurentul său proguvernamental Origo, cu o audienţă comparabilă, a primit 44,5%”, denunţa RSF într-un comunicat.

În 2019, un ONG, un post de radio şi un deputat euroepan din Ungaria au depus o plângere cu privire la acest subiect la instanţele europene.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.