DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Un acţionar al Oil Terminal Constanţa vrea schimbarea formei de administrare a societăţii

www.2b1stconsulting.com
Oil Terminal

Sebastian Valentin Dumitrescu, de 97 de ani, acţionar minoritar al Oil Terminal Constanţa, operatorul terminalului petrolier de stat de la Marea Neagră, solicită convocare a unei şedinţe a Adunării Generale a Acţionarilor, în care să se aprobe, de principiu, schimbarea în viitor a formei de administrare a societăţii de la sistemul unitar la sistemul dualist, precum şi aprobarea, de principiu, a desemnării unui Consiliu de Supraveghere format din şapte membri, potrivit informaţiilor transmise Bursei de Valori Bucureşti (BVB), potrivit news.ro.

Sebastian Valentin Dumitrescu este născut în 1923 şi deţine 16,73% din acţiunile societăţii.

"Oil Terminal informează acţionarii că, în data de 30 martie 2020, a fost primită solicitarea domnului Dumitrescu Valentin Sebastian, acţionar ce deţine 16,73% din acţiunile societăţii, de convocare a unei şedinţe AGEA. Propunerea va fi analizată de către Consiliul de Administraţie al societăţii Oil Terminal în termenul legal", arată anunţul transmis BVB.

Aceasta anexează şi solicitarea acţionarului minoritar Dumitrescu Valentin Sebastian, în care acesta cere ”aprobarea, de principiu, a schimbării în viitor a formei de administrare a societăţii de la sistemul unitar la sistemul dualist; aprobarea, de principiu, a desemnării unui Consiliu de Supraveghere format din şapte membri”, mai arată documentul.

Citește și: Date ÎNGRIJORĂTOARE: Jumătate dintre cei decedați de COVID-19 au fost confirmați post-mortem sau în ziua morții. Medic: 'Unde greșim?'

În mai 2019, acelaşi acţionar a dat în judecată Oil Terminal,  solicitând Tribunalului Constanţa constatarea nulităţii absolute parţiale a deciziilor CA, Hotărârii AGA, situaţiilor financiare şi raportului financiar aferente anului 2018, în ceea ce priveşte valoarea terenurilor aflate în patrimoniul societăţii, potrivit informaţiilor transmise de companie către BVB.  El cerea instanţei de judecată şi obligarea OIL Terminal la reevaluarea terenurilor aflate în patrimoniul societăţii. La sfârşitul anului trecut, el a renunşat la acţiunea în instanţă.

Compania Oil Terminal Constanţa (simbol bursier OIL) este controlată de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, care deţine 59,62% din acţiuni, şi are aproape 1.000 de angajaţi.

Societatea Oil Terminal este listată la Bursa de Valori Bucureşti şi are o valoare de piaţă de 85,6 milioane lei.

Profitul net al Oil Terminal Constanţa a crescut de aproape nouă ori în 2019, la 2,42 milioane lei, în timp ce cifra de afaceri netă a crescut cu 15%, la 168 milioane lei. Cheltuielile totale s-au majorat cu 14%, la 165 milioane lei.

Oil Terminal Constanţa are o capacitate de depozitare de circa 1,5 milioane metri cubi şi este cel mai mare operator pe mare din portul Constanta, specializat în manipularea ţiţeiului, produselor petroliere, petrochimice lichide şi alte produse finite sau materii prime lichide pentru import, export şi tranzit.

Principalii competitori pe piaţă internă ai Oil Terminal sunt: terminalul din Portul Midia, exploatat de Rompetrol Rafinare, terminalul Unicom-Oil Terminal din Galaţi, Frial SA Constanţa şi Minmetal SA Constanţa. Principalii competitori pe piaţa externă sunt: terminalul portului Omisalje din Croaţia, care a preluat în totalitate tranzitul de ţiţei către Serbia, şi terminalul Reni.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.