Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Un brand ucrainean de modă a conceput o colecţie de articole vestimentare semi-digitale, 'îmbunătăţite' prin realitatea augmentată

primaseller.com
haine retail

La prima vedere, seamănă cu un tricou obişnuit sau cu un hanorac, dar odată ce camera smartphone-ului este îndreptată spre el, devine vizibilă o animaţie 3D virtuală, relatează Reuters marţi despre produsele create de un brand ucrainean de modă, care şi-a asociat creativitatea cu o companie IT locală pentru a concepe o colecţie de articole vestimentare semi-digitale - obiecte reale ce pot fi "îmbunătăţite" prin realitatea augmentată (RA) şi există atât în lumea reală, cât şi în cea digitală.

"Prin utilizarea realităţii augmentate, un designer poate să creeze articole ce depăşesc caracteristicile fizice ale ţesăturilor sau elemente de vestimentaţie care nu există în lumea reală, dar pot fi văzute ca obiecte 3D dinamice în realitatea virtuală", a declarat cofondatoarea FINCH, Kateryna Biakova, pentru Reuters.

Concepută în 2019, ideea îmbrăcămintei RA s-a dezvoltat de la câteva articole, în 2020, la o colecţie prezentată la Săptămâna Modei din Ucraina, la începutul lunii septembrie. Aceasta a cuprins şapte imprimeuri realizate de artişti ucraineni contemporani.

Purtând articole vestimentare marca FINCH, modelele au defilat în faţa tabletelor care transmiteau în flux imagini video cu ţinute augmentate, potrivit Agerpres.ro.

După scanarea unui cod QR tipărit pe un obiect, un strat RA este activat printr-un filtru Instagram dezvoltat de FFFACE.ME, o companie cunoscută pentru crearea de efecte Instagram pentru companii cunoscute la nivel internaţional, precum Pepsi, Danone, Samsung şi Visa.

În opinia lui Dmitry Kornilov, CEO în cadrul FFFACE.ME, în ziua de azi mulţi oameni sunt mai preocupaţi de aspectul lor pe reţelele sociale decât în viaţa reală. "Mesajul nostru a fost că producţia de modă trebuie să fie concentrată (pe) faptul că rezultatul final al purtării hainelor este producţia de conţinut. Iar produsul nostru de modă face conţinutul mai puternic", a adăugat el.

Potrivit creatorilor săi, colecţia promovează durabilitatea, întrucât un singur articol vestimentar poate avea mai multe înfăţişări în mediul virtual şi poate reprezenta un întreg şifonier digital.

Preţurile variază de la 70 de dolari la 178 de dolari pe bucată.

FINCH a precizat că modelele create de companie pot fi folosite ca instrument de comunicare sau de marketing, deoarece îi provoacă pe utilizatorii să reacţioneze.

Colecţia va fi expusă la expoziţia universală Expo 2020, care va fi organizată la Dubai, în Emiratele Arabe Unite, începând din octombrie.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.