Agenția Națională de Integritate a constatat existența conflictului de interese de natură administrativă și penală în cazul a șapte foști sau actuali aleși locali (doi primari, trei foști primari, un consilier local și un fost consilier județean).
Lista nominală a celor șapte foști sau actuali aleși locali în cazul cărora Agenția a constatat existența conflictului de interese de natură administrativă și penală:
1. |
ROMAN PETRU
| Primar al Orașului Deta, Jud. Timiș | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de primar,S.C. “ON-WESTLINE” S.R.L. (societate comercială în cadrul căreia persoana evaluată și soția acesteia dețin calitatea de asociat unic și funcția de administrator) a încheiat cu Primăria Orașului Deta patru contracte de servicii, în valoare totală de 28.760 Lei, iar SOCIETATEA COOPERATIVĂ “CONSUMCOOP DETA” (societate în cadrul căreia care persoana evaluată deține calitatea de membru cooperator) a emis către Primăria Orașului Deta 100 de facturi în sumă totală de 45.543 Lei. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004. CONFLICT DE INTERESE PENAL Prin încheierea și semnarea celor patru contracte de prestări servicii între S.C. “ON-WESTLINE” S.R.L. și Primăria Orașului Deta s-au realizat foloase materiale pentru sine și pentru soția sa. Valoarea totală a achizițiilor (contracte comerciale și facturi pe bază de comandă) derulate în perioada 2009 - 2012 între societatea comercială și primărie și, respectiv, între societatea cooperativă și primărie, este de 74.303 Lei. Având în vedere cele de mai sus, Agenția Națională de Integritate a sesizat și Parchetul de pe lângă Judecătoria Deta, Jud. Timiș, în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301 din Codul Penal al României. |
2. |
MUȘAT APOSTOL
| Fost Primar al Comunei Snagov, Jud. Ilfov | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În exercitarea atribuțiilor de serviciu, a semnat un număr de 63 ordine de plată în beneficiulS.C. “BOGDAN EURO TRADE” S.R.L. (societate comercială în cadrul căreia fiul său deține calitea de asociat și funcția de administrator) și un număr de trei ordine de plată în beneficiul S.C. “MONIK CONSULTING” S.R.L. (societate comercială în cadrul căreia nora sa a deținut calitatea de asociat și administrator, iar fiul său deține calitatea de asociat începând cu data de 06 mai 2011), prin care s-a produs un folos material pentru sine ori pentru fiul său, în valoare totală de 1.845.841,76 Lei.
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
CONFLICT DE INTERESE PENAL În exercitarea atribuțiilor de serviciu, a semnat un număr total de 26 ordine de plată în beneficiul S.C. “MONIK CONSULTING” S.R.L. și un număr de 63 ordine de plată în beneficiulS.C. “BOGDAN EURO TRADE” S.R.L., prin care s-a obținut, direct sau indirect, un folos patrimonial atât pentru sine, cât și pentru fiul ori nora sa, în valoare totală de 2.343.039,76 Lei.
Având în vedere cele de mai sus, Agenția Națională de Integritate a sesizat și Parchetul de pe lângă Judecătoria Buftea, Județul Ilfov, în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301 din Codul Penal al României. |
3. |
ANDRICI IRONIM | Primar al Comunei Tămășeni, Jud. Neamț | CONFLICT DE INTERESE PENAL În perioada exercitării mandatului de primar (2012 - 2016), a semnat un contract de asistență juridică, încheiat între Primăria Tămășeni și Cabinetul individual de avocatură“Dr. Ioan Chelaru”, prin care a obținut, direct, un folos patrimonial pentru sine, constând în neplata onorariului de avocat pentru asistența juridică ce i-a fost acordată în calitate de persoană fizică.
Având în vedere cele de mai sus, Agenția Națională de Integritate a sesizat și Parchetul de pe lângă Judecătoria Roman, în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301 din Codul Penal al României. |
4. |
GAVRILESCU NICOLAE
| Fost Primar al Comunei Călinești, Jud. Argeș | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În calitate de primar și ordonator principal de credite, a semnat un număr de 29 ordine de plată emise de Primăria Comunei Călinești cătreS.C. “GYP STAR” S.R.L. (societate comercială în cadrul căreia soția persoanei evaluate deține calitea de asociat), în valoare totală de 971.151,29 Lei.
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003 și dispozițiile art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004. |
5. | MELEN VASILE VIOREL | Fost Primar al Comunei Brodina, Jud. Suceava | CONFLICT DE INTERESE PENAL În perioada exercitării mandatului de primar, a inițiat la data de 13 martie 2013 un proiect de hotărâre pentru aprobarea unui împrumut în valoare de 850.000 Lei de la bugetul de stat, în vederea achitării datoriei primăriei către S.C. “FORESTBROD” S.R.L (societate comercială al cărei administrator a fost până în luna iunie 2012).
Prin hotărârea consiliului local din data de 21.03.2013, s-a hotărât aprobarea contractării împrumutului, sumă ce fost adjudecată printr-un contract de împrumut, cu termen de rambursare de 5 ani, prin care primăria achită integral datoria către societatea comercială.
Ulterior obținerii creditului, persoana evaluată a semnat și ordinele de plată aferente, prin care primăria a achitat integral datoria față de societatea comercială.
Prin inițierea proiectului de hotărâre privind acordarea unui împrumut și adoptarea Hotărârii Consiliului local al Comunei Brodina, Melen Vasile Viorel a avut posibilitatea să anticipeze realizarea unui folos material pentru societatea comercială cu care s-a aflat în raporturi comerciale în ultimii 5 ani.
Având în vedere cele de mai sus, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Direcția Națională Anticorupție - Serviciul Teritorial Suceava, în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301 din Codul Penal al României. |
6. | SARU STANCU | Consilier local în cadrul Consiliului Local Săceni, Jud. Teleorman | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de consilier local, a luat parte la deliberarea și adoptarea hotărârii emise de Consiliului Local Săceni, în baza căreia a fost semnat contractul de închiriere prin care s-au închiriat 111,5220 ha teren islaz (pajiște comunală) către Asociația Crescătorilor de Animale Sande, în cadrul căreia persoana evaluată avea calitatea de președinte - director general.
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 și art. 75, lit. f) din Legea nr. 393/2004. |
7. | PORUȚIU MIHAIL | Fost consilier județean în cadrul Consiliului Județean Mureș, Jud. Mureș | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de consilier județean, nu a anunţat la începutul dezbaterilor interesul personal pe care îl avea în adoptarea proiectelor de hotărâre şi nu s-a abţinut de la votarea următoarelor proiecte ale consiliului județean privind:
- aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli alR.A. “Aeroportul Transilvania Tîrgu-Mureș” pe anul 2012; - implementarea guvernanței corporative la R.A.“Aeroportul Transilvania Tîrgu-Mureș”, în vederea:
Ulterior aprobării hotărârii Consiliului Județean Mureș, PORUȚIU MIHAIL a participat și a fost declarat admis la concursul organizat pentru deținerea funcției de Președinte al Consiliului de administrație al Regiei Autonome “Aeroportul Transilvania” Tîrgu-Mureș,administrator executiv, reprezentant al autorității publice tutelare.
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 și dispozițiile art. 75 și art. 77, alin. (1) și (2) din Legea nr. 393/2004. |
Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. ROMAN PETRU, MUȘAT APOSTOL și GAVRILESCU NICOLAE nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
Comentează