Hepsiburada.com, una dintre cele mai mari platforme online de shopping din Turcia, a anunţat joi că a strâns peste 680 milioane de dolari prin oferta sa publică iniţială derulată la bursa Nasdaq, iar aceste fonduri vor fi utilizate pentru a se extinde atât în Turcia cât şi în ţările vecine, informează Reuters.
Compania turcă a obţinut o evaluare de 3,9 miliarde de dolari după ce a vândut 56,7 milioane American Depositary Shares (ADS) la un preţ de 12 dolari pe acţiune. Împreună cu acţiunile vândute de actualul acţionar Franklin Templeton, valoarea totală a IPO-ului s-a ridicat la 740 milioane de dolari.
Înfiinţată în anul 2000, Hepsiburada permite utilizatorilor să comande produse alimentare şi să cumpere bilete de avion şi alte bunuri de pe platforma sa. Fondatoarea şi preşedinta companiei este Hanzade Dogan Boyner. După IPO, Hanzade Dogan Boyner şi familia sa vor mai deţine o participaţie de 65,4% din acţiunile Hepsiburada iar participaţia firmei Franklin Templeton se va diminua, de la 25% până la 14,6%, informează Agerpres.
"Intenţionăm să utilizăm aceste fonduri pentru a ne extinde serviciile nu numai pe piaţa din Turcia dar şi în pieţele vecine cu un un potenţial ridicat. Sunt pieţe puternice în Orientul Mijlociu, Africa de Nord şi Europa de Est", a declarat Hanzade Dogan Boyner.
Oferta de acţiuni Hepsiburada vine după ce veniturile companiei s-au dublat anul trecut până la 17 miliarde lire (1,96 miliarde dolari în contextul carantinei). Comerţul online este responsabil pentru 10% din industria de retail din Turcia, comparativ cu peste 20% în mare parte a Europei, ceea ce scoate în evidenţă potenţialul de creştere.
Comentează