Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Una din cele mai cunoscute stații de metrou din Capitală și-a schimbat numele. Noua denumire și motivul deciziei

ceccarbusinessmagazine.ro
metrou metrorex

Una din cele mai cunoscute stații de metrou din Capitală și-a schimbat, sâmbătă, 14 octombrie, denumirea. Aceasta este printre primele apărute și cunoscută nu doar de bucureșteni, ci și de cei din provincie. Este vorba despre stația Timpuri Noi care și-a schimbat denumirea în Octavian Udriște, scrie click.ro.

Hotărârea privind schimbarea numelui a fost luată de Membrii Consiliului de Administrație al Metrorex, conform informațiilor furnizate de Club Feroviar. Astfel, stația de metrou va fi redenumită „Octavian Udriște”, în onoarea unuia dintre inginerii implicați în construcția primului tronson de metrou.

Această schimbare de nume a stârnit nemulțumirea bucureștenilor, care consideră că stația „Timpuri Noi” trebuie să-și păstreze denumirea originală, având în vedere legătura istorică și emoțională pe care o au cu acest nume.

Stația „Timpuri Noi” a primit numele de la vechea platformă industrială cu același nume, înființată în 1864, care, deși nu mai există în prezent, rămâne o parte importantă a istoriei industriale a României. Mai mult, un ansamblu de clădiri de birouri construit pe această fostă platformă poartă numele de „Timpuri Noi Square”, menținând astfel amintirea locului.

Cine este Octavian Udriște

Octavian Udriște este singurul feroviar în viață, din cei cinci ingineri aleși de Nicolae Ceaușescu să construiască metroul bucureștean, o construcție sută la sută românească.

S-a născut la 18 aprilie 1935 la Timișoara. A absolvit Institutul de Căi Ferate București, Facultatea de Mecanică – Secția Locomotive în 1958. În 1996 a fost director al Institutului de Cercetări în Transporturi INCERTRANS și în perioada 1997-2005 a condus Departamentul de Transporturi la Siemens România.

Se numără printre artizanii care au pus în funcțiune primul tronson de metrou inaugurat în 1979 în București, fiind numit ulterior director tehnic și director general al Metroului, funcție deținută în perioada 1985-1996.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.