Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ungaria dă lovitură după lovitură și devine centrul Europei în cel mai bine cotat domeniu al momentului

RTE
masina electrica

Ungaria dă lovituri în serie, care o pot transforma în centrul Europei, în ceea ce privește producția de mașini electrice. După ce au adus un mare producător coreean de baterii electrice, acum gigantul Audi își construiește fabrică de motoare pentru mașinile electrice. La nivel european și mondial, marii producători de mașini își axează toate eforturile pe construirea de mașini electrice, iar faptul că o țară a atras deja mari investitori în acest domeniu va atrage, după sine, alți investitori, care nu doresc să piardă această cursă.

Constructorul auto german Audi va construi o fabrică de motoare pentru maşini electrice la baza sa din Gyor, Ungaria, în urma unor investiţii de 300 milioane de euro, a anunţat ministrul ungar al afacerilor externe şi comerţului, Peter Szijjarto, potrivit Budapest Business Journal.

Guvernul susţine investiţia, ce va crea 500 de locuri de muncă, cu un grant de 8,5 miliarde de forinţi (20 milioane de euro).

De asemenea, o companie sud-coreeană realizează cea mai mare investiţie din acest an în Ungaria. Investiția este realizată într-o fabrică din oraşul maghiar Nyíregyháza și are o valoare de aproximativ 290 de miliarde de forinţi, respectiv 727 milioane de euro.

Ministrul ungar de Externe şi al comerțului exterior, Péter Szijjártó, a explicat în ziua de vineri că urmează să fie produsă o folie separatoare folosită la bateriile autovehiculelor electrice, conform informațiilor transmise de mti.hu.

Unul după celălalt, marii constructori de automobile cu fabrici în Uniunea Europeană anunţă că îşi extind gamele de modele electrice pentru ca peste un deceniu cea mai mare parte a producţiei să fie maşini fără emisii poluante. Autovehiculele cu propulsie electrică vor avea nevoie de baterii. Iar în Europa de est se duce o cursă pentru atragerea investitorilor în industria electromobilităţii, însă cel mai bun start l-au avut Ungaria şi Polonia.

Atuul Ungariei sunt prezenţa cu linii de producţie a marilor constructori auto germani, dar şi a Suzuki, din Japonia, şi subvenţiile şi facilităţile generoase oferite de guvern investitorilor străini. Audi are în Ungaria cea mai mare fabrică de motoare auto din lume. Polonia, în schimb, are o infrastructură rutieră bună şi se învecinează cu Germania, cel mai mare producător de maşini al Europei. De asemenea, în Polonia produc maşini Volkswagen, Fiat, Toyota şi Opel.

Ungaria a avansat în această cursă cu gigantul sud-coreean Samsung SDI anunţând săptămâna trecută că va investi peste 700 de milioane de euro în extinderea unei uzine de baterii pentru maşini electrice pe care o are acolo. De asemenea, compania, care are printre clienţi producători auto dedicaţi electromobilităţii precum Ford şi BMW, ia în considerare construirea unei alte fabrici în această ţară, însă planurile nu sunt definitivate. Samsung SDI a început să producă baterii pentru maşini electrice în Ungaria în 2018, transformând fosta sa fabrică de ecrane TV în prima sa uzină de baterii din Europa. Încet, bateriile pot ajunge să mişte economiile. Spre finalul anului trecut, exporturile poloneze de baterii litiu-ion au ajuns la 400 de milioane de euro pe lună, iar acum reprezintă 2% din exporturile totale ale ţării, scrie Politico.

Polonia acoperă aproape o treime din cererea de baterii pentru maşini electrice din Europa. O mare parte din performanţă se datorează fabricii pe care o are la Kobierzyce grupul sud-coreean LG.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.