Unilever va investi un miliard de euro într-un Fond pentru climă şi natură şi îşi asumă angajamentul faţă de zero emisii ale produselor până în 2039, se arată într-un comunicat de presă al companiei, transmis marţi AGERPRES.
Fondul pentru climă şi natură va fi utilizat, în următorii 10 ani, pentru realizarea unor acţiuni de impact prin proiecte ce vizează reîmpădurirea, captarea carbonului, protejarea vieţii sălbatice sau conservarea resurselor de apă.
"În acest moment, obiectivele noastre ştiinţifice sunt: eliminarea emisiilor de carbon din operaţiunile noastre şi reducerea la jumătate a amprentei de gaze cu efect de seră a produselor noastre până în 2030. Având în vedere amploarea crizei climatice, astăzi ne luăm un angajament suplimentar: zero emisii nete ale tuturor produselor noastre - de la aprovizionarea cu materiale şi până la punctele de vânzare - până în 2039. Pentru a atinge acest obiectiv cu 11 ani mai devreme decât termenul impus de Acordul de la Paris pentru 2050, trebuie să lucrăm împreună cu partenerii noştri de-a lungul întregului lanţ de distribuţie, pentru a reduce în mod colectiv emisiile de gaze cu efect de seră. Prin urmare, compania va acorda prioritate dezvoltării de parteneriate cu furnizorii care şi-au stabilit propriile lor obiective ştiinţifice", notează compania.
În acelaşi timp, Unilever a anunţat că va susţine o nouă generaţie de fermieri şi mici proprietari agricultori care se dedică protejării şi regenerării mediului în care îşi desfăşoară activitatea.
"Iniţiativele pe care le vor dezvolta includ asigurarea drepturilor asupra terenurilor, cât şi accesul la fonduri. Această abordare integrată va îmbunătăţi stilul de viaţă al micilor fermieri şi îi va susţine în activitatea pentru regenerarea naturii. De peste un deceniu, Unilever este lider în industrie în ceea ce priveşte aplicarea practicilor de aprovizionare sustenabile - 89% din activităţile în sectorul forestier sunt certificate ca provenind din surse durabile la standarde recunoscute la nivel global. Vom avea un lanţ de aprovizionare fără defrişări până în 2023. În acest scop, compania va creşte gradul de trasabilitate şi transparenţă prin utilizarea celor mai noi tehnologii, cum sunt monitorizarea prin satelit, geolocalizarea şi blockchain. De asemenea, compania îşi asumă angajamentul de a colabora cu reprezentanţi ai industriei, ONG-urilor şi autorităţilor guvernamentale pentru a proteja, alături de păduri şi turbării, şi alte zone importante cu valoare de conservare mare şi rezerve de carbon ridicate, care sunt ameninţate acum de transformarea în teren arabil, cu potenţialul unui impact devastator asupra habitatelor naturale", precizează sursa citată.
Totodată, se are în plan introducerea unui Cod pentru Agricultură Regeneratoare care se adresează tuturor furnizorilor companiei. "Acesta va fi elaborat pe baza Codului pentru agricultură durabilă deja existent, care este recunoscut la nivel global ca fiind cel mai bun din industrie şi va cuprinde detalii despre activităţile agricole care contribuie la restaurarea resurselor. La fel ca şi în trecut, Codul pentru Agricultură Regeneratoare va fi pus la dispoziţia oricărei organizaţii care ar putea avea nevoie de el, cu scopul de a putea face o schimbare în bine la nivel de industrie", subliniază reprezentanţii Unilever.
De asemenea, compania se va implica direct şi în conservarea reurselor de apă şi se va alătura parteneriatului Water Resource Group 2030, găzduit de Banca Mondială, pentru a extinde programele de rezilienţă în domeniul apei în pieţe care se confruntă cu dificultăţi în accesarea resurselor de apă, precum: India, Brazilia, Africa de Sud, Vietnam şi Indonezia. Prin intermediul acestei iniţiative vor fi implementate programe de administrare a apei pentru comunităţile locale în 100 de zone, până în anul 2030.
O altă strategie a companiei se referă la dezvoltarea de formule a produselor pentru a fi biodegradabile, până în 2030, pentru a minimiza impactul acestora asupra apei şi a ecosistemelor acvatice.
Unilever este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali de alimente şi produse de îngrijire personală, prezent în peste 190 de ţări, ajungând la 2,5 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 155.000 de angajaţi şi a generat vânzări în valoare de 51 miliarde euro, în 2018.
Peste jumătate (60%) din business-ul companiei se desfăşoară pe pieţele emergente sau în curs de dezvoltare.
Unilever investeşte un miliard de euro într-un nou Fond pentru climă şi natură
Explorează subiectul
Articole Similare

41
Banca Europeană de Investiţii va creşte finanţarea pentru proiecte de apărare ale UE în 2026
41

1.673
Rezultatele Loto din 14 decembrie 2025: Report de peste 8 milioane de euro la Joker
1.673

221
Demograful Vasile Ghețău explică fenomenul demografic fără precedent din Uniunea Europeană
221

253
VIDEO Cristi Șelaru, consilier INS, spune câți bani trimite România în Rusia pe îngrășăminte chimice
253

43
Vânzările de mașini de lux scad în China, pe fondul încetinirii economiei
43

5.200
Experții îndeamnă România să își schimbe strategia: tranziția climatică ar trebui tratată ca proiect strategic național
5.200

48
INS: Numărul produselor de protecţie a plantelor comercializate a crescut anul trecut cu 8,2%
48

19
Transportul aerian de mărfuri a crescut cu 9,7%, în primele nouă luni din 2025, potrivit INS
19

56
BVB a câştigat 3,78 miliarde de lei la capitalizare, în această săptămână
56

73
Tragerile loto de duminică: Report de peste 8,35 milioane de euro la Joker, categoria I
73

115
Debitul Dunării la intrarea în ţară va avea valoarea de 3.700 mc/s pe parcursul săptămânii viitoare, potrivit INHGA
115

2.233
Mutarea cheie pregătită de Coca-Cola se află într-un punct critic: Ce se întâmplă cu lanţul de cafenele Costa Coffee
2.233

68
Hollywoodul intră în panică în timp ce Paramount și Netflix se luptă pentru Warner Bros
68





















Comentează