DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Uniunea Europeană, decizie FĂRĂ PRECEDENT - Sunt vizați toți șoferii din statele membre

facebook.com
masini parcare parcari

Statele Uniunii Europene au convenit reducerea cu 35% a emisiilor auto până în 2030, îngrijorate de un raport al ONU referitor la încălzirea globală, dar Germania a a avertizat că obiectivele prea dificile riscă să aibă un efect negativ asupra industriei şi locurilor de muncă, transmite Reuters, citat de News.ro.

Împărţiţi între reducerea poluării şi menţinerea competitivităţii industriei, miniştrii europeni ai Mediului au discutat la Luxemburg peste 13 ore, până aproape de miezul nopţii, înainte de a ajunge la un compromis referitor la limitele de dioxid de carbon care trebuie să fie impuse producătorilor de automobile din Europa.

Reglementările finale vor fi stabilite prin intermediul discuţiilor care vor avea loc începând de miercuri cu alte două organisme europene: Parlamentul European, care vrea o ţintă mai ambiţioasă, şi Comisia Europeană, care a propus un nivel mai scăzut.

Într-un comunicat comun, miniştrii UE şi-au exprimat îngrijorarea profundă provocată de un raport al ONU care cere măsuri rapide, fără precedent, pentru a ţine sub control încălzirea globală, dar nu au dorit să îşi revizuiască în creştere angajamentul de reducere a emisiilor asumat prin acordul climatic de la Paris convenit în 2015.

Mai multe ţări au cerut reducerea mai mare, cu 40%, a emisiilor auto, în conformitate cu ţintele aprobate săptămâna trecută de parlamentarii europeni, iar reprezentanţii Irlandei şi Olandei au fost printre cei care s-au declarat dezamăgiţi de acordul de compromis.

Citește și: S-a aflat - Meniul TERIBIL de care are parte Elena Udrea în închisoarea din Costa Rica

Germania, care are o industrie auto semnificativă, a susţinut propunerea UE de reducere a emisiilor cu 30% autmobilelor şi vehiculelor comerciale noi (de tip van), până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2021.

Ecologiştii afirmă că Germania nu a învăţat încă să fie mai fermă cu industria auto, în pofida scandalului provocat de Volkswagen, care a recunoscut în 2015 folosirea unui soft ilegal pentru maskarea emisiilor a circa 11 milioane de vehicule la nivel mondial.

Germania, cu sprijinul statelor est-europene, a deţinut o minoritate de blocare a ţintelor mai ambiţioase de reducere a emisiilor, au declarat surse europene.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.