DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

UNTRR solicită autorităţilor române şi Comisiei Europene clarificări urgente privind prevederile Pachetului Mobilitate 1

European Parliament
UE PE parlamentul european

UNTRR solicită autorităţilor române şi Comisiei Europene clarificări urgente privind prevederile Pachetului Mobilitate 1 care vor intra în vigoare pe 20 august şi avertizează că România va pierde, în următorii doi ani, peste 5% din PIB din cauza migrării activităţii de transport rutier internaţional, potrivit Agerpres.

"UNTRR solicită autorităţilor române şi Comisiei Europene clarificări urgente privind prevederile Pachetului Mobilitate 1 care vor intra în vigoare pe 20.08.2020, pentru prevenirea controalelor şi amenzilor abuzive ale autorităţilor din Vestul UE împotriva transportatorilor români. Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020, urmând ca anumite prevederi din acest pachet legislativ cu impact devastator pentru industria transporturilor rutiere din România să intre în vigoare din 20 august 2020. De-a lungul întregului proces legislativ, UNTRR a făcut eforturi pentru convingerea tuturor celor implicaţi (autorităţi naţionale, Comisia Europeană, parlamentari europeni etc.) de caracterul injust şi discriminatoriu al noilor norme, a căror aplicare va duce cu siguranţă la slăbirea dramatică a poziţiei pe piaţă a companiilor româneşti de transport rutier de mărfuri şi la falimentul majorităţii companiilor mici de profil", se precizează într-un comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Potrivit sursei citate, România va pierde, pe termen mediu şi lung, aproximativ 200.000 de şoferi profesionişti, inclusiv familiile lor, şi se va confrunta cu o criză fără precedent pe piaţa muncii.

Citește și: Ultimă oră! Traian Băsescu face praf, în direct, alianța PNL-USR-PLUS: ‘Alianța marxisto-liberală’

"Din estimările noastre preliminare rezultă că în următorii doi ani, România va pierde peste 5% din PIB datorită migrării activităţii de transport rutier internaţional, inclusiv a personalului direct implicat şi a familiilor acestora. Pe termen mediu şi lung România va pierde aproximativ 200.000 de şoferi profesionişti, inclusiv familiile lor şi se va confrunta cu o criză fără precedent pe piaţa muncii. Totodată, estimăm ca vom pierde 30% din operatorii de transport români, care nu vor putea supravieţui crizei Coronavirus, iar jumătate din firmele rămase, care operează transport rutier internaţional, vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1", se mai arată în comunicat.

În context, UNTRR consideră că prin adoptarea şi aplicarea acestui pachet legislativ, piaţa europeană a transporturilor rutiere va deveni un monopol al companiilor din Europa de Vest.

"UNTRR consideră că trebuie realizate toate demersurile pentru eliminarea prevederilor discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1 din legislaţia europeană şi susţine acţiunile Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor în acest sens, precum şi demersurile Comisiei Europene privind evaluarea impactului extrem de negativ al obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, precum şi a consecinţelor negative determinate de pandemia COVID-19. În acelaşi timp, pentru a evita pauperizarea adiţională a industriei de transport rutier din România prin plata de amenzi legate de noile prevederi discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1 care vor intra în vigoare pe 20.08.2020, UNTRR a solicitat Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor din România şi Comisiei Europene să acţioneze în vederea clarificării urgente a întrebărilor rămase fără răspuns privind posibilitatea aplicării efective şi respectării noilor reguli", subliniază documentul.

Potrivit UNTRR, printre prevederile Pachetului Mobilitate 1 care necesită clarificări urgente sunt obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor la 3 sau 4 săptămâni, stabilirea unei proceduri corecte şi armonizate de controlare a respectării interdicţiei de efectuare a repausului săptămânal normal de peste 45 h în cabină,care să fie respectată în toate statele membre şi circumstanţele excepţionale în care conducătorul auto poate să depăşească durata de conducere zilnică şi săptămânală.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, fondată în 1990 şi a înregistrat de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.