DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Urmaşii victimelor naufragiului din 2006 din Marea Roşie, soldat cu peste 1.000 de morţi pot da în judecată firmele care au verificat feribotul

feribot

Supravieţuitorii şi rudele victimelor naufragiului din 2006 din Marea Roşie, soldat cu peste 1.000 de morţi, pot da în judecată în Italia două societăţi responsabile de verificarea navei, a stabilit Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), transmite joi dpa, potrivit Agerpres.

Cele două societăţi care au certificat nava Al-Salam Boccaccio 98, care naviga sub pavilion panamez, au argumentat că au acţionat ca delegaţi ai statului latinoamerican şi au invocat imunitatea suverană.

CJUE nu a acceptat însă acest argument şi a decis joi că Rina SpA şi Ente Registro Italiano Navale pot fi acţionate în judecată în tribunale italiene pentru acordarea de despăgubiri.

Decizia instanţei din Luxemburg vine în răspuns la solicitarea de clarificări privind legislaţia UE referitoare la imunitatea de stat din partea unui tribunal din Genova, după ce rude şi supravieţuitori ai tragediei au invocat responsabilitatea celor două companii.

Feribotul egiptean Al-Salam Boccaccio 98 transporta 1.310 pasageri, în majoritate egipteni, dar şi sudanezi şi saudiţi, precum şi pe cei 105 membri ai echipajului. Doar 401 din cei 1.415 de pasageri au supravieţuit. Pasagerii erau în marea lor majoritate membri ai familiilor muncitorilor egipteni care lucrează în Arabia Saudită şi care se întorceau din vacanţa petrecută împreună cu rudele lor. De asemenea, printre pasageri se aflau pelerini care se întorceau de la Mecca.

Citește și: VEȘTI BUNE de la Ludovic Orban: ce magazine din mall-uri se REDESCHID după 15 mai .

Nava, aparţinând societăţii egiptene El-Salaam Maritime Transport Co., plecase din portul saudit Duba, din vestul Arabiei Saudite şi trebuia să sosească la Safaga, la ora locală 03:00 (12.30 GMT), localitate situată pe malul opus al Mării Roşii. Autorităţile portuare au pierdut contactul cu nava, la bordul căreia se mai aflau 22 de automobile, 21 de autocamioane şi alte autovehicule de transport. Nava a naufragiat la 57 de mile marine de Hurghada, staţiune balneară situată la aproximativ o sută de kilometri de Safaga.

Vaporul cu o lungime de 118 metri, o capacitate de transport de 6.650 de tone, construit în 1970, naviga sub pavilion panamez şi s-a scufundat aproximativ la jumatatea traseului către destinaţia finală, Portul Safaga.

Ancheta privind scufundarea feribotului a constatat responsabilitatea proprietarilor vasului, pe de o parte, şi a autorităţii maritime şi a guvernului egiptean, pe de alta. Raportul de anchetă a criticat guvernul pentru felul nesatisfăcător în care a asigurat operaţiile de salvare. În 2009, proprietarul navei, Mamdouh Ismail, a fost condamnat la şapte ani de închisoare şi alţi doi angajaţi ai companiei la câte trei ani.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.