DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

USR PLUS a promis în campanie, dar deja a uitat: Cătălin Drulă anunță că taxa de pod Giurgiu - Ruse ar putea fi eliminată abia în 2022

RAND Corporation
Giurgiu Ruse Romania

Taxa de pod Giurgiu - Ruse ar putea fi eliminată în anul 2022, a afirmat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, anunță Agerpres.

El a precizat că discuţiile cu partea bulgară referitoare la acest subiect au fost amânate întrucât în ţara vecină au fost alegeri în luna aprilie şi s-a aşteptat "o zonă de stabilitate politică.

"Da, eliminarea taxei de pod Giurgiu-Ruse o avem în plan, o avem şi în programul de guvernare, deci trebuie să facem aceşti paşi, dar aici este o discuţie cu partea bulgară. A fost amânată, pentru că ei au avut alegeri în aprilie - de altfel nu ştiu dacă au încă Guvernul format, din câte ştiu sunt încă în discuţii - şi cumva am aşteptat o zonă de stabilitate politică după contactele iniţiale, pentru că e o decizie care are şi o componentă politică. Noi susţinem în continuare şi în programul de guvernare eliminarea acestei taxe, astfel încât credem că vom ajuta şi zona Giurgiu - Ruse şi partea de turism şi de afaceri în momentul în care nu mai există această barieră tarifară între cele două ţări", a declarat Drulă, într-un interviu acordat Antena 3.

Întrebat când va fi scoasă această taxă de tranzitare a Podului Prieteniei, şeful de la Transporturi a răspuns: "Cred că un orizont realist este pentru anul 2022".

Pe 23 decembrie 2020, Cătălin Drulă, nominalizat pentru preluarea portofoliului Transporturilor, declara în Parlament, după audierile din comisiile de specialitate reunite, că eliminarea taxei de pod de la Giurgiu este o prioritate şi a reuşit în negocierile cu celelalte partide ca ea să fie asumată de toată Coaliţia de guvernare.

"În programul de guvernare avem ideea de a scoate o taxă, taxa de pod de la Giurgiu. Vreau să vorbim şi cu partea bulgară, n-aş vrea să luăm neapărat o decizie unilaterală, dar mi se pare că este o taxă anacronică. Acei bani de fapt sunt o formă de colectare pentru că am prins omul la înghesuială şi trebuie să treacă podul, nu are cum altcumva, dar ei nu se duc la întreţinere", a susţinut Cătălin Drulă.

În opinia acestuia, taxa de pod de la Giurgiu descurajează cumva comerţul transfrontalier.

"Mi se pare cumva că taxa de la Giurgiu are şi efectul că descurajează un anumit tip de comerţ transfrontalier, de schimburi între ţări, de poli care ar putea să fie Giurgiu - Ruse. Deci, e o prioritate pe care am reuşit şi în negocierile cu celelalte partide să fie asumată de toată coaliţia: eliminarea acestei taxe, cu efectele benefice, în afară de faptul că nu se mai scot bani din buzunarele oamenilor, a transportatorilor şi că nu se mai stă la coadă pentru plătit taxa pe o parte. Sper că şi pe partea cealaltă. Vreau să vorbesc şi cu colegii din partea bulgară, poate o facem împreună", a adăugat el atunci.

De asemenea, cel care avea să devină şef la Transporturi a admis că această discuţie se poate purta şi în privinţa celorlalte taxe de pod, cum ar fi cea de la Feteşti.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.