Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

USR SPULBERĂ promisiunile Guvernului Dăncilă: Declararea autostrăzilor ca obiective de interes național are zero efecte juridice

sigla partidului
USR sigla

Viceliderul deputaților USR Cătălin Drulă a afirmat că declararea autostrăzile ca obiective de interes național, în CSAT, nu are niciun efect legal, fiind doar o declarație retorică și o demagogie menită să acopere incapacitatea guvernului PSD.

„Autostrăzile în C.S.A.T. - o declarație a neputinței cu efecte zero în practică.Declararea autostrăzilor, fie că e vorba de Ploiești-Brașov sau de Tg. Mureș-Iași, ca “obiective strategice de interes național” în C.S.A.T. are ZERO efecte juridice. Este strict o declarație retorică, o demagogie care să mai acopere neputința enormă a guvernului PSD. Nu există niciun efect legal, în prezent, al acestei declarații. În mod fals circulă în spațiul public/media diverse posibile consecințe ale declarației”, a scris Cătălin Drulă, duminică, pe Facebook.

Citește și: BREAKING Trei dintre victimele atacului de la Spitalul de Neuropsihiatrie Săpoca sunt în comă

Deputatul USR oferă ca exemplu faptul că „astfel ar putea fi finanțate din fonduri naționale autostrăzile. FALS - și în prezent autostrăzile respective pot fi finanțate cu orice fel de fonduri: de la bugetul național, din fonduri europene structurale sau din împrumuturi”.

De asemenea, Drulă spune că nu poate exista o derogare de la licitație, prin încredințare directă pentru construirea unei autostrăzi, ori că nu ar mai fi necesar un aviz de mediu, dacă e declarată obiectiv de interes național.

„Sau că prin această declarație, autostrăzile ar putea fi contractate prin încredințare directă (fără licitație). FALS - nu există vreo astfel de derogare în acest sens în legislația națională privind achizițiile publice sau în directiva europeană în domeniu. Sau că nu ar mai fi nevoie de obținerea unui acord de mediu sau a altor autorizații. FALS - nu există vreo astfel de derogare în legile în vigoare pe baza unei declarații în C.S.A.T. Autostrăzile respective beneficiază însă deja de facilitățile din OUG 7/2016 pentru accelerarea proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport fiind parte din rețeaua TEN-T”, a explicat Cătălin Drulă.

Parlamentarul USR a adăugat că în realitate de trei ani nu se face nimic în privința autostrăzilor.

„În realitate nu s-a făcut nimic din ce era necesar pentru aceste autostrăzi în 3 ani de guvernare PSD. Iar pașii necesari sunt aceiași de 3 ani. Și dacă nu se face nimic, tot aceiași rămân:

1. Contractarea unei echipe de specialiști pentru planificarea și proiectarea tehnică a autostrăzii pe baza unor studii serioase de teren (geologie/topografie/etc)

2. Contractarea unui constructor care să construiască autostrada pe baza unui proiect foarte bine făcut

Pentru Autostrada Tg. Mureș-Iași nu există nici un contract în prezent. Deci niciun pas făcut înainte. Ba chiar niște pași mari făcuți înapoi în ultimii 3 ani:

a) Rezilierea în 2018 a contractului deja semnat pentru planificarea pe secțiunea Tg. Mureș-Ditrău

b) Blocarea secțiunii Iași-Tg. Neamț într-o procedură de PPP fără nicio șansă de închidere financiară

c) Subfinanțarea procedurii de licitație a planificării pentru Tg. Mureș-Tg. Neamț la relicitare”, a completat Drulă.

Acesta oferă și câteva soluții pentru deblocarea autostrăzilor: „ 1. Anularea procedurii de PPP pentru Tg. Neamț-Iași. 2. Partneriat cu o instituție financiară internațională, BEI/BERD/Banca Mondială, pentru realizarea în condiții de calitate a planificării întregii autostrăzi. 3. Contractarea unor consorții de constructori pe baza unui proiect temeinic realizat”.

Viceliderul deputaților USR conchide că vor fi foarte mici progrese cu privire la autostrăzi fiindcă Guvernul Dăncilă a distrus credibilitatea României.

„Singura problemă este că Guvernul Dăncilă a distrus credibilitatea României în relații cu acești parteneri internaționali prin bătaia de joc la adresa Băncii Mondiale (care se implicase de la cel mai înalt nivel) în proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov. Deci cu Cuc și Dăncilă din păcate sunt șanse foarte mici de progres. Rămânem pe moment doar cu declarații în CSAT”, a concluzionat Drulă.

Pe 30 iulie, preşedintele Klaus Iohannis a afirmat că în şedinţa CSAT a fost aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti-Braşov să fie declarat obiectiv strategic de interes naţional. Şeful statului a mai transmis că a propus declararea Autostrăzii Moldovei ca obiectiv strategic de interes naţional.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat că la următoare ședință a CSAT va fi introdusă și Autostrada Moldovei, care va lega Iaşiul de Târgu-Mureş, pentru a fi declarată obiectiv de interes naţional.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.