Vânzările online de modă în România au crescut cu aproape 26% anul trecut faţă de 2020 şi se preconizează că vor continua să crească cu 22% în 2022, potrivit unei analize realizate de un motor de căutare online de fashion, conform Agerpres.
Pe de altă parte, majoritatea magazinelor online (55%) au confirmat că vor creşte preţurile în acest an.
Creşterea e-commerce în segmentul modei, atât în 2021 cât şi ulterior, este susţinută de o saturaţie mai scăzută a pieţei: ponderea utilizatorilor de internet este încă mică în România, comparativ cu alte pieţe din Europa Centrală şi de Est, dar este în creştere, arată analiza Glami "Year in Review" .
Printre principalele provocări ale anului 2021, magazinele de modă online au menţionat concurenţa mai puternică pe piaţă, gestionarea stocurilor, costurile majorate de marketing şi publicitate şi profitul diminuat de necesitatea de a oferi discount-uri mai mari. Pe de altă parte, problemele de confidenţialitate legate de actualizarea iOS pentru iPhone/iPad, angajarea ori concedierea personalului sau procesarea comenzilor returnate nu sunt considerate impedimente majore.
E-tailerii prezenţi pe platforma www.glami.ro afirmă că mediul de piaţă va rămâne complex în 2022, cu noi provocări de abordat, precum întârzierile în transport, în producţie şi creşterea costurilor, depăşite de o situaţie geo-politică instabilă. Sondajul Glami "Year in Review" a confirmat că 55% dintre jucătorii e-commerce intenţionează să mărească preţurile în 2022. Majoritatea acestor magazine au prezentat planuri de creştere a preţurilor cu 6-10% - un procent mai mare decât în Cehia, dar mai mic decât în Ungaria.
În 2021 românii şi-au îndreptat atenţia asupra unui nou trend, care a făcut vâlvă în mediul online - "athleisure", centrat pe colanţi evazaţi (+ 63%), un look confortabil şi în acelaşi timp elegant. Alte stiluri online sunt Y2K cu influenţa anilor '70 (care a înregistrat +51% mai multe căutări în jurul piesei sale centrale - vesta tricotată) sau noua tendinţă extravagantă - ce are căutări în creştere pentru: corsete (+ 49%), jachete (+ 84%), pantaloni din catifea (+ 117%).
Vânzările online de modă în România au crescut cu aproape 26% anul trecut, iar magazinele online vor crește prețurile în acest an (studiu)
Explorează subiectul
Articole Similare

10
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
10

1.289
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
1.289

15
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
15

24
Serbia primește o amânare de trei luni pentru compania petrolieră NIS, controlată majoritar de Rusia
24

1.290
Lukoil, salvată în ultimul moment? SUA prelungesc termenul limită pentru vânzarea activelor internaționale - și au deja un favorit
1.290

18
Producătorul Biofarm crește cu 14% în primele nouă luni și anunță planuri de extindere peste granițe
18

159
VIDEO Cristi Șelaru, consilier INS, despre dezastrul tăcut din economia României: Pe ce am dat peste un miliard de euro, deși putem să producem și noi
159

1.633
Cea mai mare ‘pierdere invizibilă’ din economia SUA: 80 de trilioane care nu au ajuns niciodată la oameni
1.633

20
Mașinile Tesla pentru SUA nu vor mai include piese produse în China
20

53
Chimcomplex intră pe minus: rezultat negativ de 87,8 milioane de lei după nouă luni
53

32
Hidroelectrica raportează un profit net în scădere cu 34% și o reducere de 23% a producției de energie
32

16
Disney se întoarce pe YouTube TV: conflictul tarifar s-a încheiat după săptămâni de tensiuni
16

65
Hotelul Dacia Sud din Mamaia rămâne deschis pe tot parcursul iernii – opțiune pentru turism, conferințe și evenimente corporate
65


















Comentează