Vânzările online de modă în România au crescut cu aproape 26% anul trecut faţă de 2020 şi se preconizează că vor continua să crească cu 22% în 2022, potrivit unei analize realizate de un motor de căutare online de fashion, conform Agerpres.
Pe de altă parte, majoritatea magazinelor online (55%) au confirmat că vor creşte preţurile în acest an.
Creşterea e-commerce în segmentul modei, atât în 2021 cât şi ulterior, este susţinută de o saturaţie mai scăzută a pieţei: ponderea utilizatorilor de internet este încă mică în România, comparativ cu alte pieţe din Europa Centrală şi de Est, dar este în creştere, arată analiza Glami "Year in Review" .
Printre principalele provocări ale anului 2021, magazinele de modă online au menţionat concurenţa mai puternică pe piaţă, gestionarea stocurilor, costurile majorate de marketing şi publicitate şi profitul diminuat de necesitatea de a oferi discount-uri mai mari. Pe de altă parte, problemele de confidenţialitate legate de actualizarea iOS pentru iPhone/iPad, angajarea ori concedierea personalului sau procesarea comenzilor returnate nu sunt considerate impedimente majore.
E-tailerii prezenţi pe platforma www.glami.ro afirmă că mediul de piaţă va rămâne complex în 2022, cu noi provocări de abordat, precum întârzierile în transport, în producţie şi creşterea costurilor, depăşite de o situaţie geo-politică instabilă. Sondajul Glami "Year in Review" a confirmat că 55% dintre jucătorii e-commerce intenţionează să mărească preţurile în 2022. Majoritatea acestor magazine au prezentat planuri de creştere a preţurilor cu 6-10% - un procent mai mare decât în Cehia, dar mai mic decât în Ungaria.
În 2021 românii şi-au îndreptat atenţia asupra unui nou trend, care a făcut vâlvă în mediul online - "athleisure", centrat pe colanţi evazaţi (+ 63%), un look confortabil şi în acelaşi timp elegant. Alte stiluri online sunt Y2K cu influenţa anilor '70 (care a înregistrat +51% mai multe căutări în jurul piesei sale centrale - vesta tricotată) sau noua tendinţă extravagantă - ce are căutări în creştere pentru: corsete (+ 49%), jachete (+ 84%), pantaloni din catifea (+ 117%).
Vânzările online de modă în România au crescut cu aproape 26% anul trecut, iar magazinele online vor crește prețurile în acest an (studiu)
Explorează subiectul
Articole Similare

727
Un colos al trecutului învie din propria cenușă: Bijuteria industrială din Pipera se reinventează
727

11
Stratosfera, noul câmp de luptă al marilor puteri: Companiile franceze pregătesc baloane și aeronave de spionaj
11

1.130
România, preț triplu la energie față de UE - Bogdan Ivan cere anchete la ANRE după semnalul dat de Nicușor Dan: 'Cum Doamne se întâmplă...' / Ultimatum de 60 de zile
1.130

16
Litoralul românesc, în scădere în 2024: Operatorii caută soluții pentru atragerea turiștilor și în afara lunilor de plajă
16

19
Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, despre epuizarea rapidă a tichetelor Rabla
19

16
România, la coada Europei la reciclare: Buzoianu vorbește despre soluții
16

31
Agent economic, sancţionat de Garda de Mediu cu 30.000 de lei pentru deversarea apelor uzate în lacul Colibița
31

1.927
VIDEO Ministrul Mediului despre 'furtul apei' din lacurile României: Adevărul din spate e mult mai dureros
1.927

667
VIDEO Diana Buzoianu dezvăluie că șefii Romsilva vor rămâne fără bonusurile de lux: 'Unii directori au luat 100.000 de euro'
667

35
Sanofi, anchetat de Comisia Europeană pentru abuz de poziţie dominantă
35

14
Schimbare la vârful Spotify: Directorul general devine președinte executiv
14

717
Preț redus la energie pentru consumatorii vulnerabili - Ministrul Energiei anunță că lucrează la o schemă
717

9
Bursa de Valori Bucureşti a închis în creştere şedinţa de marţi
9
Comentează