România se află în zona cea mai neplăcută în Europa din punct de vedere al electromobilităţii, după ce fondurile alocate achiziţiei de maşini în Programul "Rabla Plus" au fost tăiate, a declarat, joi, la Forumul Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Dan Vardie.
"Avem discuţii cu Ministerul Mediului. E bine de ştiut că o bună parte din ce s-a întâmplat la Programul "Rabla", anul trecut, a fost şi munca APIA. Din păcate, anul acesta, Ministerul Mediului şi Ministerul de Finanţe practic au tăiat fondurile. O spun public: la vremea respectivă i-am spus domnului ministru Fechet (Mircea Fechet, ministrul Mediului, n.r.) că nu credem că va fi o soluţie bună dacă se vor tăia fondurile, pentru că rezultatele nu vor fi cele aşteptate. Sigur, că atunci treburile mergeau foarte bine. Iată că, din păcate, rezultatele le ştiţi cu toţii. Suntem în Europa, din punct de vedere al dezvoltării electromobilităţii, în zona cea mai neplăcută, din păcate, de unde eram în trend cu toate celelalte ţări", a explicat şeful APIA, conform AGERPRES.
Potrivit acestuia, una dintre problemele din sectorul auto destinat maşinilor electrice, în România, este infrastructura punctelor de încărcare încă nedezvoltată.
"Ne dorim un ecosistem de mobilitate accesibil şi sustenabil, iar ca obiective sigur că trebuie să facem împreună tranziţia către emisii zero până în 2035. E bine să nu uităm că avem o lege votată în Parlament. De fapt, a fost votată de două ori în Parlamentul European. Până când această lege va fi schimbată, noi, la APIA trebuie să o respectăm şi, până una-alta, noi toţi trebuie să o respectăm. Dacă forţele politice din actualul Parlament nu vor hotărî altceva. Avem un of la APIA, şi presa ştie, cu dezvoltarea infrastructurii pentru maşinile electrice. Comisia Europeană a elaborat recomandări, pe care România nu le-a realizat. Noi, la APIA, credem, şi asta este o mantră a noastră, că orice om are dreptul să ştie ce face, ce cumpără. Din momentul în care ştie corect ce cumpără, este decizia lui. Nu poate să fie supărat pe nimeni. Noi, ca industrie, avem datoria să-i oferim toate oportunităţile, urmând ca fiecare consumator să decidă", a spus Dan Vardie.
În viziunea acestuia, pentru a avea inovaţie în industria auto, este nevoie de colaborare prin parteneriate solide între industrie şi autorităţi, pentru a găsi soluţii creative la nişte probleme complicate.
"Organizaţia noastră, începând din 2022, a devenit organizaţia întregii mobilităţi din România, pentru că astăzi lucrurile au evoluat, sunt complexe. Nu mai putem vorbi doar de maşină, cum era o dată - "îmi iau o maşină, o iubesc şi asta e tot". Acum, lucrurile au devenit foarte interesante şi APIA se dezvoltă în acest sens, zicem noi din ce în ce mai bine. Suntem în 2024, la această întâlnire importantă, şi avem o serie întreagă de valori pe care aş vrea să vi le supun atenţiei foarte pe scurt. Când vorbim de inovaţie, prin colaborare, noi înţelegem parteneriate solide cu toţi cei implicaţi, inclusiv industrie, autorităţi, în a găsi soluţii creative la nişte probleme complicate, de foarte multe ori. APIA a devenit un exemplu de diversitate şi de incluziune în lumea automobilului, lumea în general, în lumea socială, pentru că la noi lucrurile au evoluat aşa cum e firesc să evolueze într-o societate, într-o asociaţie modernă. Suntem mai nou şi exemplu la Consiliul Concurenţei, pentru că ne dau ca exemplu, pentru că au înţeles ce înseamnă şi cum trebuie să funcţioneze o astfel de organizaţie. Ne preocupăm, evident, de ceea ce înseamnă responsabilitate socială şi ecologică", a spus Vardie.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile organizează, joi, o nouă ediţie a Forumului Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, la care vor fi prezenţi lideri din industria auto din 35 de ţări, lideri politici şi factori de decizie.
Fondată în anul 1994, APIA reuneşte, în prezent, cele mai importante companii din industria auto românească. Din 2022, Asociaţia a devenit Organizaţia Mobilităţii din România, dedicându-şi activităţile promovării şi susţinerii dezvoltării sustenabile.
Vardie (APIA): Suntem în zona cea mai neplăcută a electromobilităţii în Europa,din cauza tăierii fondurilor la "Rabla Plus"
Explorează subiectul
Articole Similare

121
Lukoil, tot mai aproape de oferta băncii americane Xtellus: trezoreria SUA îi mai dă termen de gândire până pe 17 ianuarie
121

243
Metoda prin care românii sunt păcăliți de AI să plătească mai mult atunci când cumpără pe internet
243

197
Topul celor mai doriți candidați pe piața locurilor de muncă din România în prezent
197

114
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
114

29
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
29

21
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
21

1.497
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.497

59
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
59

2.046
Modalitatea prin care un grup de taximetriști din București a reușit să spargă parolele bancare ale clienților: Aproape 10.000 de euro au fost furați
2.046

12
Bursa de Valori Bucureşti încheie şedinţa de joi pe plus aproape la toţi indicii
12

15
Curtea de Conturi Europene: Proiectele LIFE nu răspund întotdeauna nevoilor de mediu ale statelor membre
15

50
Legea Nordis, un test de stres pentru piața imobiliară? Se elimină concurența care practica prețuri de dumping, dar textul legii lasă loc unor interpretări periculoase - Avocați
50

7.399
Se introduce limitarea plăților cash: Noile norme vor intra în vigoare în România de la 1 ianuarie 2027
7.399





















Comentează