Numărul comenzilor înregistrate de magazinele online din România, cu ocazia "Black Friday", a crescut cu 5% în acest an, comparativ cu ediţia din 2023, în timp ce veniturile s-au majorat cu 18%, arată o analiză de specialitate, publicată miercuri.
Potrivit MerchantPro, platformă SaaS pentru eCommerce, ce a avut la bază datele colectate dintr-un eşantion de aproximativ o mie de magazine online locale, valoarea medie a coşului de cumpărături a crescut cu 12%, ceea ce indică o disponibilitate sporită a consumatorilor de a investi în produse de calitate.
"Acest fenomen de extindere a perioadei de reduceri a fost observat şi anul trecut, însă în 2024 modelul de Black Week s-a conturat ca o strategie eficientă pentru tot mai mulţi comercianţi, care au început reducerile din timp şi le-au continuat până luni, de Cyber Monday. Tendinţa reflectă o adaptare crescută a consumatorilor la reducerile pe parcursul întregii săptămâni şi o abordare mai echilibrată a achiziţiilor, ceea ce a condus la un volum de comenzi şi venituri mai mare faţă de anii anteriori", se precizează în raport.
În ziua de "Black Friday" propriu-zisă, vineri, 8 noiembrie 2024, numărul tranzacţiilor a stagnat, dar valoarea medie a coşului a urcat cu 24%, reflectând o atenţie mai mare a cumpărătorilor către produse premium.
După această zi, duminică, pe 10 noiembrie, numărul tranzacţiilor a fost cu doar 15% sub cel de vineri, un raport-record pentru o zi din "săptămâna neagră" în comparaţie cu vârful înregistrat în ziua tradiţională de "Black Friday".
Valoarea coşului mediu, la nivel de săptămână, a fost în acest an de 64 de euro, faţă de 57 de euro, cu un an în urmă. Strict, pe 8 noiembrie, valoarea medie s-a situat la 73 de euro, cu 24% mai mare faţă de nivelul de anul trecut.
Cea mai mare comandă înregistrată de magazinele din platforma MerchantPro a fost în valoare de 30.000 de euro, într-un magazin online B2B.
MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi de eCommerce, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specific de dezvoltare.
Veniturile magazinelor online din România s-au majorat cu 18%, de Black Friday (platformă)
Explorează subiectul
Articole Similare

6
IKEA, lovită de taxele americane: Profitul scade cu 26%
6

10
Importurile și exporturile României, ambele în creștere în septembrie 2025
10

25
Conferinţă de presă a ministrei Mediului pe tema modului de închiriere a plajelor din oraşul Năvodari, organizată luni
25

34
iPhone-urile vor putea trimite imagini prin satelit, nu doar mesaje de urgență
34

60
Schimbare de strategie: Beijingul renunță la interdicția care lovea industria americană de cipuri
60

28
Monedă aniversară BNR pentru Centenarul Federației Române de Șah
28

86
Marile rețele de carduri cedează: Visa și Mastercard, pe cale să reducă taxele pentru tranzacții
86

92
După blocajul comercial dintre China şi Olanda, Volkswagen anunţă reluarea livrărilor de cipuri Nexperia
92

22
Bursa de Valori Bucureşti a câştigat peste 4,5 miliarde de lei la capitalizare
22

1.571
ANAF dă startul controalele la organizatorii de evenimente private. Ce spune consilierul prezidențial Radu Burnete despre digitalizarea Administrației Fiscale
1.571

737
Efecte negative ale blocajului guvernamental: Economia SUA ar putea înregistra o scădere în trimestrul IV / Acord în Senat
737

66
Germania cumpără 20 de elicoptere militare Airbus, într-un contract de aproape 1 miliard de euro
66

999
Avem oi, dar nu mâncăm! Românii aleg porcul de import și puiul
999


















Comentează