Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Veste buna de la Ministerul Transporturilor: Transalpina e redeschisa

Transalpina
Întrebat de jurnaliști dacă DN67C, cunoscut ca și Transalpina, este deschis în prezent circulației, ministrul Transporturilor a răspuns afirmativ: 'Este deschisă, atâta doar că e un statut de drum în lucru, adică cu restricțiile de rigoare, atenționat fiecare să umble cu grijă acolo, că nu-s finalizate chiar toate chestiunile', a declarat Ioan Rus. Ministrul Transporturilor a opinat că Transalpina este în situația unui 'copil orfan', căruia îi trebuie găsită o soluție. 'Transalpina este în situația de copil orfan. Adică ea n-a fost preluată de către CNADNR de la constructor, constructorul e în faliment sau nu știu exact cum e, a preluat-o o firmă de insolvență, o primă firmă de insolvență care a renunțat, și-au dat demisia din insolvență și a luat-o a doua, care nici aia...Transalpina, deci, e un copil orfan, care n-are tată, n-are mamă în acest moment și încercăm să vedem prin 'serviciile de protecție socială, de asistență, de casa copilului' să-i găsim o soluție în acest moment. Ăsta e adevărul-adevărat', a declarat ministrul Transporturilor. În urmă cu câteva zile, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anunțat că pe DN 67C Transalpina, traficul rutier este deschis doar între localitățile Bengești și Rânca și că sectorul de drum cuprins între Rânca și Sebeș este închis circulației publice pe toată perioada anului, din cauza nefinalizării lucrărilor de construcție și a imposibilității asigurării condițiilor de siguranță a traficului rutier. CNADNR preciza, printr-un comunicat de presă, că, în cazul producerii unor accidente rutiere pe acest sector de drum, declarat închis circulației publice, responsabilitatea aparține în totalitate conducătorilor auto care se deplasează pe traseul menționat, în conformitate cu prevederile legale. De asemenea, CNADNR menționa că se află în proces de evaluare a lucrărilor de modernizare a DN 67C Transalpina, executate de către compania Romstrade, în vederea rezilierii contractului și că se va adresa Justiției pentru recuperarea prejudiciilor. "Ordinul de începere a execuției lucrărilor a fost emis în data de 22 septembrie 2008, iar antreprenorul SC Romstrade SRL nu a respectat termenul contractual de 18 luni prevăzut. Pe parcursul derulării contractului, antreprenorul nu a demonstrat că are capacitatea tehnică de a finaliza lucrările de modernizare în termenele stabilite. În data de 5 octombrie 2012, CNANDR SA a suspendat lucrările", se menționa în comunicatul CNADNR. Compania a angajat experți pentru realizarea unui raport prin care să se stabilească eventualul prejudiciu cauzat de SC Romstrade, acest raport urmând a fi opozabil în acțiunea în instanță. "Având în vedere faptul că lucrările au fost abandonate de constructorul SC Romstrade SRL, neasigurându-se în tot acest timp și conservarea lucrărilor, în prezent se înregistrează degradări ale structurii de rezistență a drumului, provocate de scurgerea necontrolată a apei provenite din precipitații și din topirea zăpezilor. Aceste degradări pot constitui un potențial pericol de cedare a drumului sub acțiunea traficului", mai preciza comunicatul. Reprezentanții CNADNR menționează, totodată, că sectorul de drum nu a fost echipat de către constructorul SC Romstrade SRL cu elementele de siguranță obligatorii — parapeți de siguranță, semnalizare verticală și marcaj rutier. Astfel, în cazul unor condiții dificile meteo-rutiere, acest sector de drum prezintă un grad sporit de risc pentru toți participanții la trafic. După rezilierea contractului de execuție a lucrărilor de modernizare a DN 67C încheiat cu Romstrade, CNADNR va organiza o procedură de achiziție publică pentru atribuirea contractului de lucrări rămase de executat. Reluarea lucrărilor de modernizare a DN 67C se va face după finalizarea procedurilor de atribuire și semnarea contractului de execuție. De asemenea, CNADNR SA va interveni pentru asigurarea siguranței rutiere pe sectorul de drum național DN 67C Transalpina, de îndată ce contractul va fi reziliat, independent de licitația privind atribuirea contractului de modernizare, se mai menționa în comunicatul CNADNR. Transalpina face legătura între Transilvania și Oltenia, de la Sebeș, județul Alba, până la Bengești, județul Gorj. Până în prezent, drumul, lung de 148 de kilometri, a fost asfaltat pe cea mai mare parte, dar nu au fost finalizate lucrările de reabilitare, acestea fiind sistate din 2012. Șoseaua ajunge la o altitudine record de 2.107 metri, pe Vârful Păpușa. Se pare că drumul a fost construit în timpul romanilor, având o importanță strategică, și a fost modernizat în perioada interbelică, în timpul lui Carol al II-lea, fiind cunoscut și ca "Drumul Regelui". Agerpres

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.