Europarlamentarul Eugen Tomac anunță că România va primi peste 1,5 miliarde de euro pentru a combate abandonul școlar. „Voi monitoriza fiecare etapă privind implementarea acestor programe, voi vizita școli și licee, voi discuta cu elevi și profesori, cu autorități locale și centrale, deoarece aceste proiecte nu au nevoie doar de finanțare, ci și de implementarea lor eficientă”, punctează europarlamentarul.
Consider însă că cel mai mare pericol cu care se confruntă tinerii din România este abandonul școlar. Suntem țara cu cea mai mare rată a abandonului școlar din Uniunea Europeană. Conform Eurostat, în 2022, 15,6% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 de ani abandonează învățământul.
În România, combaterea abandonului școlar a rămas doar o lozincă. Am întrebat Comisia Europeană cum poate fi sprijinită țara noastră pentru a stopa acest fenomen.
Combaterea părăsirii timpurii a școlii nu se poate face fără bani.
Iată ce ne spune Uniunea Europeană:
România a primit deja granturi pentru 1400 de școli pentru a reduce părăsirea timpurie a școlii.
Acum urmează selecția de noi proiecte prin PNRRR pentru a sprijini învățământul românesc în reducerea abandonului școlar.
Pentru perioada 2024-2027, aceste resurse vor fi destinate combaterii abandonului școlar și integrării copiilor din zonele defavorizate în câmpul muncii.
Acești bani vor fi destinați infrastructurii școlare, cu prioritate pentru instituțiile de învățământ cu un grad ridicat de abandon școlar.
Voi monitoriza fiecare etapă privind implementarea acestor programe, voi vizita școli și licee, voi discuta cu elevi și profesori, cu autorități locale și centrale, deoarece aceste proiecte nu au nevoie doar de finanțare, ci și de implementarea lor eficientă.
Situația din învățământ trebuie să ne preocupe zi de zi, deoarece viitorul României depinde de școala de azi”, scrie Tomac pe Facebook.
????????????????????????????ș???????????????????????????????? ???????????????????????????????? ????????????????????????????????, ???????????????????????????????????????? ????????????????????????????, ????????-???? ???????????????????????????????????? ????????????ă???????????????????????????? ???????????????????????????? ???????? ???????????????? ???????? ???????????????????????????? ????????????????????????????.
Comentează